Bra dressyrskydd med mycket stöd

iNHALE

Trådstartare
Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en hel del olika modeller som går ned runt kotorna numera. Problemet är att jag inte hittar en enda modell som sitter bra. Hästen är grov i benen, hos vissa märken passar XL men hos andra märken är XL för litet. En gemensam nämnare dock är att hos de modeller som faktiskt går att knäppa så sitter skydden stadigt runt kotorna, men sen upp runt benet så glappar det, dvs noll stöd för senorna ovanför kotorna. Försöker man spänna åt med de individuella knäppena så bara korvar det sig och blir konstigt.

Vad har ni för skydd ni som har hästar med grova kotor i förhållande till benet över? Har nog provat 10-12 olika märken och modeller nu. Visst kan man linda men i ärlighetens namn så är det inte superkul att hålla på med lindor hela tiden.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: escodobe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 110
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp