Bra duscholja?

_Elly_

Trådstartare
Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var ett helt vanligt märke vad jag minns men efter att ha testat flera stycken (nej, inte heller skrivit ner vilka som var dåliga:D) vänder jag mig till mer expertis!
Har ni någon att tipsa om? Kört kokosolja tidigare vintrar men en olja som brukar vara mer lätthanterligt:)

Mvh Torr
 
Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var ett helt vanligt märke vad jag minns men efter att ha testat flera stycken (nej, inte heller skrivit ner vilka som var dåliga:D) vänder jag mig till mer expertis!
Har ni någon att tipsa om? Kört kokosolja tidigare vintrar men en olja som brukar vara mer lätthanterligt:)

Mvh Torr
Har du köpt i butik eller på apotek?
På vilket sätt har du upplevt dem bra eller dåliga, om du jämför dem?
 
Har du köpt i butik eller på apotek?
På vilket sätt har du upplevt dem bra eller dåliga, om du jämför dem?
Lite oklart med tanke på mitt dåliga minne men skulle säga apotek :D Jag upplevde inte att jag blev mindre torr vid användning än om jag inte använde den.
 
Lite oklart med tanke på mitt dåliga minne men skulle säga apotek :D Jag upplevde inte att jag blev mindre torr vid användning än om jag inte använde den.
Jag fattar. Jag jobbar ju på apotek, så jag har koll på vilka duscholjor som säljs i mitt apotek. Men det är svårt att tipsa när du inte vet vilka det är du har provat. Jag är själv inte särskilt torr, men har i alla fall provat Acos duscholja. Och den kändes helt okej på mig. Den och Eucerin finns nog på alla apotek, de säljs bara där. Sen har kedjorna ofta ett eget märke också.
 
Jag fattar. Jag jobbar ju på apotek, så jag har koll på vilka duscholjor som säljs i mitt apotek. Men det är svårt att tipsa när du inte vet vilka det är du har provat. Jag är själv inte särskilt torr, men har i alla fall provat Acos duscholja. Och den kändes helt okej på mig. Den och Eucerin finns nog på alla apotek, de säljs bara där. Sen har kedjorna ofta ett eget märke också.
Jag tror att Eucerin är en av de jag testat faktiskt :) Skulle tro att Acos kan vara en av de andra men kanske värt att testa igen ändå. Någon vanlig sort är ju som sagt den jag gillar:D svårt bara när man är en person i hushållet, ett felköp tar evigheter att använda upp.
 
Jag tror att Eucerin är en av de jag testat faktiskt :) Skulle tro att Acos kan vara en av de andra men kanske värt att testa igen ändå. Någon vanlig sort är ju som sagt den jag gillar:D svårt bara när man är en person i hushållet, ett felköp tar evigheter att använda upp.

Har du kollat bland reseförpackningarna? Jag är rätt säker på att jag köpt Eucerin-oljan i liten flaska, men det var ju några år sedan nu.

Jag tycker nog att Eucerin är bäst ur hudsynpunkt. Tyvärr tycker jag att den luktar rätt knepigt (den oparfymerade) så jag använder barnängen istället. (Det är ju inget som hänger kvar i lukt, men jag är doftkänslig och vill att min stund i duschen ska vara välbefinnande.)

Just nu har jag Rituals, som jag nog fått i present. "Lagom" doft, men inte alls lika "oljig". För mig blir det för torrt i längden.
 
@Sassy smart där, hade inte tänkt på reseförpackningsstorleken! Ser att Apoteket verkar ha såna, kan ju vara värt att testa även en Eucerin igen. Verkar finnas nära dit jag ska imorgon:)
 
Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var ett helt vanligt märke vad jag minns men efter att ha testat flera stycken (nej, inte heller skrivit ner vilka som var dåliga:D) vänder jag mig till mer expertis!
Har ni någon att tipsa om? Kört kokosolja tidigare vintrar men en olja som brukar vara mer lätthanterligt:)

Mvh Torr
Jag tycker L’Occitanes mandelolja är väldigt bra, och dryg.
 
Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var ett helt vanligt märke vad jag minns men efter att ha testat flera stycken (nej, inte heller skrivit ner vilka som var dåliga:D) vänder jag mig till mer expertis!
Har ni någon att tipsa om? Kört kokosolja tidigare vintrar men en olja som brukar vara mer lätthanterligt:)

Mvh Torr

Jag använder Austre. Baseras på rapsolja och solrosolja.
 
O_o åh herregud vilka krav som ställs på en... Min egen favorit duscholja är apotek hjärtas egen utan parfym, men om jag skickade den eller någon annan? Mycket oklart känner jag. Men jag skulle nog kunna ha skickat den, har du provat deras @_Elly_ ?
Eller vänta nu, hur länge sen pratar vi? Jag har uruselt minne men för ett antal år sedan fanns det en grekiskklingande märke som jag gillade väldigt mycket men jag har inte sett dem på många år.
 
Det är nu @_Elly_ behöver komma in med lite mer info om flaskans utseende och eventuell doft på oljan så vi kan gå till botten med detta mysterium (jag äger ingen TV, så drama och spänning måste komma in i mitt liv via buke istället ;))
Det var som sagt något grekisk klingande namn på serien, lite blommönster på produkterna, ganska stilistiska enfärgade om min minnebild är rätt. :)
 
Det var som sagt något grekisk klingande namn på serien, lite blommönster på produkterna, ganska stilistiska enfärgade om min minnebild är rätt. :)
Roar mig nu med att googla efter grekiska duscholjor, vilket inte är det enklaste när mina kunskaper i grekiska enbart innefattar "det rosa vattnet", "den rosa moroten", "lyssna på mig" och några artighetsfraser 😅 .
Prokrastinering på högsta nivå
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 690
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 496
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 325
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp