Bukefalos 28 år!

BRA elastiska lindor?

pinky

Trådstartare
Ja, vilka märken ska man köpa?

Har ett par ShowMaster som är kanonbra, lagom elastiska, bra material (ganska slätt och lite tjockare) som tål en hov och att kardborren hamnar fel ibland.;) Men de finns såklart inte längre...

Har köpt billiga från Horze t.ex, men de är i ett ganska "grovvävt" och sladdrigt material som tussar sig och blir fult och trådigt för minsta lilla. De är dessutom ganska tunna och sladdriga på något vis.

Hur är Globus lindor? Andra märken som har vanliga elastiska?

Har funderat på att köpa ShowMasters 50/50-lindor och klippa bort fleecen, men frågan är om lindan blir för kort då?
 
Sv: BRA elastiska lindor?

eskadron slår alla :) super bra lindor som håller år efter år.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag håller med dig, showmastern är kanon och horze är sladdriga.

Kommer följa denna tråd.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag håller stenhårt Ö&B´s elastiska benlindor som min absoluta favorit!

De är rejäla i materialet, breda och riktigt långa. I mina ögon är de outstanding :bow:

Dessutom; de är tokbilliga :p
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Equiline!

Har Eskadron elastiska lindor?
Iof köper jag bara fleece så är inte så uppdaterad på det. ;)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Låter dyrt, men är de bra är det nog värt det. Är så less på lindor som håller 5-10 användningar och sedan är helt tussiga... :angel:

Men brukar de finnas i butiker i Sverige? Har nog aldrig sett dem någonstans, mest bara deras benskydd? Men det kanske går att beställa hem isf.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Billigt är trevligt!! ;)

Har alla ÖoB hästsaker? Har nog aldrig varit inne i butiken i Sandviken öht, men jag får väl åka dit och kika och klämma lite isf. :)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Japp, enligt deras hemsida så finns det! I många trevliga färger, dessutom. ;)

Men frågan är om det är så vanligt att butikerna har dem hemma, man ser ju nästan bara fleecelindor överallt nuförtiden... :mad:

Equiline brukar väl säljas hos vanliga ridsportbutiker? Eller är det någon speciell kedja som har dem?

Prisläge ungefär?
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Equiline kan tas hem till alla butiker som har Equality Line som grossist.
De kostar väl ca 200 kr för två stycken.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Åh, tack, då ska jag kolla runt lite när jag får tillfälle. :laugh:
 
Sv: BRA elastiska lindor?

japp de har dom, bra är dom också :)

köpte senast två nya par under falsterbo

28582057.jpg



28582059.jpg



Dom har bra vävstyrka och tappar inte formen alls. mitt äldsta par är 3 år gammalt och är som nytt.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Equiline köpte jag också på falsterbo, batalade dock 129kr/paret och de var ord.pris från en butik här i skåne. Har dock inte hunnit använda de än, men snart :P köpte dock vita så är inte så aktuellt att använda dem på vardagar :P
 
Sv: BRA elastiska lindor?

alla som säljer eskadron kan plocka hem de elsatiska lindorna, finns i deras produkt katalog. vill du kan jag ge dig art.nr och så gå in till någon butik som säljer annat från eskadron.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

alla som säljer eskadron kan plocka hem de elsatiska lindorna, finns i deras produkt katalog. vill du kan jag ge dig art.nr och så gå in till någon butik som säljer annat från eskadron.

Tack, men jag hittade dem i Eskadrons webkatalog. :laugh:

Har du en aning om prisläge? Om de kostar 50:- eller 200:-/st, typ... ;)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

jag säger som med de flesta "använda varje dag -saker" man får oftast vad man betalar för. mina favoriter är också equiline och eskadron, de enda lindor som håller för daglig användning
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jo, visst är det ofta så...

Men de braiga ShowMasterlindorna kostade 179:-/4 st, så helt omöjligt är det inte att hitta till låga priser.

Är därför lite nyfiken på om någon har klämt på Globus lindor? :)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

haha nej absolut inte ;) var inte menat så... ibland fyndar man, har fortfarande mina byxor från 1999 köpta på hööks helskodda använda varje dag, ser ut som nya fortfarande. 249 kronor :)
 

Liknande trådar

Utrustning Ska skaffa lindor och paddar i nån läcker färg till våren då jag ska sätta igång och träna med min pålle:laugh:. Kanske inte låter så...
Svar
12
· Visningar
4 553
Senast: svea
·
Utrustning Jag har i dagsläget ett par från equiline, 50/50 fleece/elastiskt. Sen läste jag en tråd om det inte blir ett jämnt stöd när man lindar...
Svar
8
· Visningar
1 621
Utrustning Tänkte köpa både nya paddar och nya lindor till nästa säsong så nu har jag dundermånga frågor! Paddar Vilket material/modell...
2
Svar
26
· Visningar
2 616
Hästvård Jag hade tänkt köpa Back On Track till min häst, hon har ganska stora gallor så jag tänkte att få bort dom, men vilken sorts linda ska...
Svar
19
· Visningar
1 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp