Bukefalos 26 år!

Bra eller dåligt??

T

Tilda99

Fick analysen på vårat hö och det visade att det innehåller 62 smrp/kg och 7,8 kj/kg. Fick lov att ändra lite på foderstaten eftersom det blev så mycket protein. Nu får hon bara kornkross, betfor, mineraler och hö. Är det bra? Innan sommaren hade hon allt dessa plus krafft groov, lucern och kli....

N

Nina83

Jättebra hö, men tog du ingen mineralanalys? Gör en om du inte har en, jätteviktigt.

Att det är mkt protein i grovfodret är inget du behöver oroa dig för. Läs Notecas tråd ang samma sak. :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
954
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 216
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
2 731
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Anhörigas veto tas bort
  • Vad gör vi? Del CLVI
  • NATO - ska vi gå med?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar