Bra filmer på Netflix, Viaplay?

aiquen

Trådstartare
Serier serier serier ... Alla bara pratar om serier men jag fixar det inte. Jag har så otroligt svårt för att fastna i någon och orka se klart en hel säsong. Och såklart ofta har missat att det redan har kommit sju säsonger, så att jag måste se typ 70 avsnitt av mer eller mindre oavslutade intriger för att komma i kapp.

Men tack och lov finns det ju vanliga filmer också. Men mååånga.

Har ni några bra tips på lager? :)
 
Utöver de som andra tipsat om;

Tully
I morgon börjar allt
The Young Victoria
The lucky one (typiskt amerikanskt gullig, inget mästerverk)

Sen såg jag Vice (finns på andra sajter, såna man inte får tipsa om) häromdagen, den är intressant om du kommer över den. Precis som Bohemian Rhapsody, annars finns en bra dokumentär på SVT om Freddie Mercury just nu. Och såklart, R Kelly-dokumentären.
 
Brexit, är den på HBO kanske? Synd om du inte kan se den i så fall.

Öhm, som den stora TV-nörd jag nu är (:cautious:) har jag givetvis även HBO. :D

(Det här med att kunna dela konton är en bra grej.)

Så tack för tipset. Ska kolla upp den!

The Shape of Water!! Finns som hyr/köp på Viaplay. En av de bästa filmerna jag sett!

Den har jag sett. :)

Och i morgon släpps A star is born som hyrfilm på SF Anytime. Den ska jag se!

Den finns att köpa nu men allvarligt - köper någon filmer nu för tiden?
 
Öhm, som den stora TV-nörd jag nu är (:cautious:) har jag givetvis även HBO. :D

(Det här med att kunna dela konton är en bra grej.)

Så tack för tipset. Ska kolla upp den!



Den har jag sett. :)

Och i morgon släpps A star is born som hyrfilm på SF Anytime. Den ska jag se!

Den finns att köpa nu men allvarligt - köper någon filmer nu för tiden?
Åh, lovely! Då måste du se Brexit. Skrämmande och skitbra.

Undrar om inte Locke finns på HBO också. Oerhörd dramatik utspelas - bakom ratten i en bil. Så jäkla bra.
 
Den finns att köpa nu men allvarligt - köper någon filmer nu för tiden?
Tveksamt skulle jag säga. Jag är så snål att jag inte ens vill hyra :o Men jag har tillgång till netflix (brorsan betalar), hbo (jag betalar) och viaplay (brorsan betalar) (plus en "fultjänst") och går ofta på bio, så jag vill helst inte behöva betala för "endast en film". Bio är ju undantaget från det, för det har ju sin charm att gå på bio. Just nu vill jag se Den blomstertid nu kommer igen, men har inte hittat den mer än som hyr på viaplay, vilket stör mig :p Men jag hoppas den kommer på dom andra tjänsterna senare.
 
Åh, lovely! Då måste du se Brexit. Skrämmande och skitbra.

Jag hittade den! Cumberbatch :love:

Men vilken jäkla film. Apropå oavslutade intriger. ;) Sjukt bra!

Jag ska kolla upp Locke också. Jag har hört om den, men har nog tyckt att den verkar långsam. Men den kanske är värd en chans!

Jag gör! :) Speciella filmer som jag sett och tycker om alltså.

Kul att höra. :) Jag har tänkt att det inte är så vanligt nu när filmer är så lättillgängliga.

Jag kan i och för sig förstå om man vill köpa filmer man vet att man tycker om och vill se igen, men som nysläpp liksom... Jag skulle aldrig köpa en film jag inte har sett och vet om jag ens tycker är bra. Fast många kanske hänger mer på bio än vad jag gör.
 
Tveksamt skulle jag säga. Jag är så snål att jag inte ens vill hyra :o Men jag har tillgång till netflix (brorsan betalar), hbo (jag betalar) och viaplay (brorsan betalar) (plus en "fultjänst") och går ofta på bio, så jag vill helst inte behöva betala för "endast en film". Bio är ju undantaget från det, för det har ju sin charm att gå på bio. Just nu vill jag se Den blomstertid nu kommer igen, men har inte hittat den mer än som hyr på viaplay, vilket stör mig :p Men jag hoppas den kommer på dom andra tjänsterna senare.

Det är sjukt smidigt att man kan dela konton! Hyr filmer gör jag ibland däremot, om det är något jag verkligen vill se. Helst går jag också på bio men det blir inte av så ofta just nu.
 
Jag hittade den! Cumberbatch :love:

Men vilken jäkla film. Apropå oavslutade intriger. ;) Sjukt bra!

Jag ska kolla upp Locke också. Jag har hört om den, men har nog tyckt att den verkar långsam. Men den kanske är värd en chans!



Kul att höra. :) Jag har tänkt att det inte är så vanligt nu när filmer är så lättillgängliga.

Jag kan i och för sig förstå om man vill köpa filmer man vet att man tycker om och vill se igen, men som nysläpp liksom... Jag skulle aldrig köpa en film jag inte har sett och vet om jag ens tycker är bra. Fast många kanske hänger mer på bio än vad jag gör.
Åh vad kul att du gillade den! 🙂

Locke är allt annat än långsam. Det är det som är så otroligt med den.
 
Öhm, som den stora TV-nörd jag nu är (:cautious:) har jag givetvis även HBO. :D

(Det här med att kunna dela konton är en bra grej.)

Så tack för tipset. Ska kolla upp den!



Den har jag sett. :)

Och i morgon släpps A star is born som hyrfilm på SF Anytime. Den ska jag se!

Den finns att köpa nu men allvarligt - köper någon filmer nu för tiden?

Jag köper absolut filmer! A star is bomb älskade jag och kommer köpa iom det. Så kan jag se den igen. Och gråta ihjäl mig.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 314
Senast: MiaMia
·
Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 132
Senast: Enya
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 458
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 426
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp