Bra förvaring till skafferi

Monkie

Trådstartare
Jag vill köpa förvaringsburkar som går att försluta till torrvaror, efter att ha hittat en silverfisk i linserna 😫. Söker tips på prisvärda och praktiska för att slippa oroa mig för fler överraskningar i maten.

(har silverfiskfällor och röd cederkulor)
 
Jag vill köpa förvaringsburkar som går att försluta till torrvaror, efter att ha hittat en silverfisk i linserna 😫. Söker tips på prisvärda och praktiska för att slippa oroa mig för fler överraskningar i maten.

(har silverfiskfällor och röd cederkulor)
Det är inte så fint kanske, men jag använder plastbackar och gamla glasburkar.
 
DSC_0486.JPG
 
Jag vill köpa förvaringsburkar som går att försluta till torrvaror, efter att ha hittat en silverfisk i linserna 😫. Söker tips på prisvärda och praktiska för att slippa oroa mig för fler överraskningar i maten.

(har silverfiskfällor och röd cederkulor)
Ikea har ju "syltburkar" i glas med tättslutande patentlock. Det brukar jag använda till havregryn och sådant.

(hoppsan, någon hade redan tipsat om dem :))
 
Kanske skulle skriva vad det är för burkar... De heter Fido och finns på ÖB, Åhlens och diverse köksshopar på internet. FInns från 0.2 till 3 liter. Själva burken är fyrkantig men öppningen är rund.
Kanske korkad fråga, men hur stor krävs till en 2 kilos mjöl? 2 liter då eller? Ibland köper jag nytt lite innan det gamla är helt slut så vill gärna ha med lite marginal.
 
Jag har glasburkar, främst ur Ikeas serie Korken. Fina i all sin enkelhet och har väldigt tätslutande lock så de känns verkligen säkra från oinbjudna gäster. En del förvaring i plåt är det också, mjöl t ex har jag i en stor burk som en gång innehållit Nyåkers pepparkakor.
 
Jag har köpt ICAs Basic rödbetor i stor burk (finns för inlagd gurka också.) De är fina att ha makaroner o annan pasta i. Vita lock.
Den mindre rödbets/gurkburken är bra att ha annat i. Har till dem norpat guldfärgade lock från honungsburkar så att det blir enhetligt.
Men det tar ju ett tag förstås att få ihop om man vill ha många.
I övrigt har jag en del från Clas Olson.
 
Åh vad kul det hade varit att gå och klämma på fina burkar i affärer nu. Tycker det är svårt att få en uppfattning om storlek och känsla på bilder ändå! @marti130 s skafferi är ju en våt dröm🤩. Misstänker dock att glasburkar på hög höjd och jag är en mismatch 👀
 

Liknande trådar

Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 612
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 053
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 145
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp