BRA halvhöga gummistövlar

Breaktown

Trådstartare
Har haft såna här gummistövlar som jag varit väldigt nöjd med modellen. Men när andra paret spruckit efter kort tid börjar jag tröttna. Så är det någon har tips på gummistövlar i ungefär samma modell? (viktigast är höjden och plats för lite bredare vader) Pris mindre viktigt om de verkligen är bra!
d058208f6c4c42b3b037b1c39cf61cb8
 
Har haft såna här gummistövlar som jag varit väldigt nöjd med modellen. Men när andra paret spruckit efter kort tid börjar jag tröttna. Så är det någon har tips på gummistövlar i ungefär samma modell? (viktigast är höjden och plats för lite bredare vader) Pris mindre viktigt om de verkligen är bra!
d058208f6c4c42b3b037b1c39cf61cb8
Har inget förslag tyvärr, men kan definitivt hålla med om att Tretorn-stövlarna är rent värdelösa...... :mad:
 
Har haft såna här gummistövlar som jag varit väldigt nöjd med modellen. Men när andra paret spruckit efter kort tid börjar jag tröttna. Så är det någon har tips på gummistövlar i ungefär samma modell? (viktigast är höjden och plats för lite bredare vader) Pris mindre viktigt om de verkligen är bra!
d058208f6c4c42b3b037b1c39cf61cb8
McKenzie har en låg variant, de brukar vara sköna, jag har ett par höga som fungerar utmärkt trots att jag har kraftiga vader. På xxl var de låga dessutom nersatta just nu. ;)
 
Har haft såna här gummistövlar som jag varit väldigt nöjd med modellen. Men när andra paret spruckit efter kort tid börjar jag tröttna. Så är det någon har tips på gummistövlar i ungefär samma modell? (viktigast är höjden och plats för lite bredare vader) Pris mindre viktigt om de verkligen är bra!
d058208f6c4c42b3b037b1c39cf61cb8
Jag har tretorn fast röda och jämnhöga, de har hållit i varje fall ett år utan att spricka. Men jag har dom aldrig i stallet för ammoniaken går hårt åt stövlarna. Men det kanske inte är det som är problemet för dig?
 
Jag har tretorn fast röda och jämnhöga, de har hållit i varje fall ett år utan att spricka. Men jag har dom aldrig i stallet för ammoniaken går hårt åt stövlarna. Men det kanske inte är det som är problemet för dig?
Precis. Ammoniaken är rena stöveldödaren. Även om man tycker man bara går i hagen och inte tex mockar så finns ju ammoniak i lera där.
Jag köpte ammoniaktåliga "lantbruksstövlar" på granngården, men tyvärr tror jag inte de finns i så låg modell som ts vill ha.
 
Håller med. Tycker man känner på materialet med att det är annan kvalitet också.
Känns liksom plastiga..
Fast några som har varit jättebra för mig är Julas långa svarta stövlar - och de känns plastiga. De kostar (kostade?) bara 99 kr, men varade alltid minst ett år för mig. Och det är ju toppenbra för stövlar av det priset :) . Tretorn-stövlarna, däremot, har bara hållit några månader. Par nummer två köpte jag enbart för att jag var desperat. Jag behövde stövlar NU, och hade inte möjlighet att vänta tills jag kunde åka iväg till den större orten.
 
Jag har tretorn fast röda och jämnhöga, de har hållit i varje fall ett år utan att spricka. Men jag har dom aldrig i stallet för ammoniaken går hårt åt stövlarna. Men det kanske inte är det som är problemet för dig?

Nej mina stövlar har aldrig träffat en häst men går sönder ändå... Men verkar ju onekligen som att jag inte är den enda vars Tretornstövlar går sönder. Känns lite skönt ändå ;) Men det kan ju också vara olika mellan olika modeller hur det görs tänker jag
 
Håller med. Tycker man känner på materialet med att det är annan kvalitet också.
Känns liksom plastiga..

De första Tretornstövlarna jag hade kändes riktigt plastiga. Par två var av annat material och kändes som att de var mer kvalitet (dyrare var de iaf). De gick sönder ännu snabbare :meh:
 
Har ett par Tretorn Örenäs som är jättesköna för mina fötter! Använder dem inte supermycket, men hade tänkt bara ha dem på stan och nu har det blivit att de även varit med i trädgården och stallet ibland... De har en mer slimmad fot så de sitter verkligen på plats vilket är en fördel med gummistövlar. Mina är ca 1,5 år gamla eller lite mer och de verkar inte vara på väg att spricka någon gång snart. Plus att de är illgula vilket man blir glad av. :D

Även Tretorn Traska sitter jätteskönt på foten med en bra sula, dock tror jag att jag slarvat bort mina och hade dem inte så länge att jag kan uttala mig om gummit. Och de är vanliga höga gummistövlar. :)
 
Ska kolla in! Tack för tipset :)
Jag har också Muck i neopren, och lite tjocka vader för min fotstorlek (36-37). Jag gillar att det går att vika ner skaften utan att de blir skadade. Jag har dem oftast stående så och kan då snabbt stoppa i foten när hunden ska ut i trädgården eller annan kort kisserunda. Ska jag gå längre eller rida i dem så viker jag upp skaften. Mina har jag haft två år, flitigt använda och de är fortfarande fina.
 
Jag har också Muck i neopren, och lite tjocka vader för min fotstorlek (36-37). Jag gillar att det går att vika ner skaften utan att de blir skadade. Jag har dem oftast stående så och kan då snabbt stoppa i foten när hunden ska ut i trädgården eller annan kort kisserunda. Ska jag gå längre eller rida i dem så viker jag upp skaften. Mina har jag haft två år, flitigt använda och de är fortfarande fina.

Låter lovande! Jag har inte jättebreda vader egentligen. Men lite bredare än standard (utifrån ur stövlar brukar vara) och i kombination med att jag har "höga" fötter gör att jag behöver mer plats för vaderna och kortare skaft för att komma i dem. Men då låter det bra med att kunna vika ner :)
 
Jag skriver också under på muck boots! Har använt mina i stall, skog och överallt dagligen sen i december och de är fantastiska! Håller värmen utan extra strumpor på vintern, blir inte för varma på våren, håller för ammoniak, vatten, lera och att bli trampade på av diverse hästar 😅
 
Min sambo skickade precis tillbaka sina halvhöga Tretorn (dock annan modell) som spruckit bara efter några månader...så verkar ju tyvärr som att de är av usel kvalitet denna tråd att döma.
 
Jag skriver också under på muck boots! Har använt mina i stall, skog och överallt dagligen sen i december och de är fantastiska! Håller värmen utan extra strumpor på vintern, blir inte för varma på våren, håller för ammoniak, vatten, lera och att bli trampade på av diverse hästar 😅
Har du fodrade? Så varma tycker inte jag mina är.
 
Min sambo skickade precis tillbaka sina halvhöga Tretorn (dock annan modell) som spruckit bara efter några månader...så verkar ju tyvärr som att de är av usel kvalitet denna tråd att döma.
Ja, de är verkligen kassa. Mina kostade ca 500 kr, vilket kanske inte är jättedyrt. Men jag förväntar mig ändå att stövlar som kostar en femhundring i alla fall ska hålla minst ett år. Det har mina alltså inte gjort. Jag kände för några veckor sedan hur det började läcka in i ena stöveln..... :meh:
 
Jag har dessa, Tretorn Sub. De har ett tunt fleecefoder men jag tycker det gör varken från eller till, jag har stövlarna året runt. Lite rejälare sula som gör att de känns mer som skor än stövlar. Använder dem i skogen och har haft dem i flera år, och de är fortfarande hela.
0DC56354-96E1-44FB-99C7-725CD94DE6D8.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 935
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp