Bra helg, men gu vad trött jag blev

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började med att sitta och skitsnacka i fiket, vilket gjorde att jag inte riktigt hann det jag tänkt mig. Men sånt är viktigt också ibland :D
Fick iallafall tillslut klart startlistorna till söndagens klubbdressyr

Körde sen ett styrkepass (hjälpte till bygga bana) hämtade dottern i andra stallet och sen hem laga mat.

Upp hyfsat tidigt på söndagen och så iväg till stallet.
Mycket nya barn och föräldrar, ställer lite mer krav på genomgången innan.
Ljudkortet i PC var helt plötsligt trasigt :confused: så det blev en tävling utan bakgrundsmusik. Min Co-worker i domartornet var lite disträ så jag fick ta grundtiden+reservtid omhoppning+döma och skriva protokoll. Konstigt att jag var lite förvirrad och kallade en tjej för hästnamnet :rofl:

Det är inte lätt sitta och döma när ens eget barn är inne och hoppar, fy bubblan vill helst blunda.
Men det gick superbra och de slutade tvåa i 60 men fick ett nedrans pet i 70. Men en rosett kom iallafall med hem.
Överlag var alla jätteduktiga och vi har nog aldrig haft så många dubbelnollor på en klubbhoppning. En läskig incident bara då ett barn ramlade av och fastnade i stigbygeln. Ponnyn var super och stannade direkt hon kände ryttaren hängde kvar på sidan. Pratade med mamman efter och dom skulle åka och byta skor. Tjejen red i stålhättade lite grövre jordpurch, de är kanske bra i stallet men inte till att rida i helt enkelt.

Åkte hem och dog en stund på soffan innan vi for iväg till nästa stall. Två hästar att rida, mocka och fixa mat. Fast jag stod mest och hejja på.
E var lite snorig så det blev ett lugnt skrittpass på rundbanan. Passade på att följa med så då fick jag helgens andra motionspass.
Dottern hade en djävulusiskt träningsvärk, I fick för sig att han hatade fuxen som red samtidigt (det var ömsesidigt) så hon fick gå ut på utebanan där han bjöd på bättre och tog två kvicka galoppfattningar.
Förutom när vi hämtade honom i hagen där han hoppade runt som en galning, stod han som ett tänt ljus istallgången och hon fick tom borsta bakbenen.
Kanska fantastiskt vad hon lyckats med den busponnyn på bara fyra dagar.

Idag får E vila helt, för M ska iallafall rida två pass på ridskolan. Först tillridning av femåringen och sen sitt eget pass på hoppspecialen.
Det blir mycket hästar nu, hon blev rekommenderad i stallet också igår till en som sökte någon att rida hennes häst, riktigt kul :idea:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fullspäckat schema och så UVI på det, kanske inte så underligt jag vaknade med migrän i morse :yuck: Lördagen så öppnade jag fiket...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fyy känns inte som jag haft helg öht Lördagen tillbringades på jobbet!!!! men att göra klubbens bokföring. Passade på samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok och det känns att jag börjar bli gammal, är fullständigt slut :crazy::p Iallafall så gav jag bort min fredagslektion till dottern. Går...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var lite märkligt ha en klubbhoppning en fredag, blev helt veckvill av det hela :D Det gick iallafall väldigt bra och jag tycker...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp