Bra högtalare man kan koppla Spotify till

Lingon

Trådstartare
När jag var liten hade vi en stereo i vardagsrummet med hyfsade högtalare som kan kunde lyssna på musik på på hög volym och bra ljud. Sen kom streamingen och då köptes ingen ny stereo när den gick sönder. Sen dess har jag lyssnat på musik i mobilhörlurar eller datorhögtalare. Jag skulle vilja ha bra högtalare som tål att man skruvar upp volymen och få bra ljud i. Jag behöver kunna streama från Spotify på mobilen. Jag är inte intresserad av små bärbara bluetooth-högtalare. Jag vill ha nåt med bra bas. Jag vill inte lägga alltför mycket på det men några tusenlappar absolut. Är det nån som har nåt bra tips? Vad har ni andra som gillar att lyssna på musik på högvolym? Jag längtar just nu efter att kunna sätta igång Sabaton på hög volym! På dagtid när grannarna inte kan klaga på det... :cautious: :D
 
Jag har en JBL charge 4 som jag är mycket nöjd med. Den är iofs ganska liten och bärbar :D

Pappa har en som är lite större och mindre bärbar. Den har en jäkla bas tycker jag och går att kräma på massor med. Är dock rätt så dyr tror jag. UE Hyperboom.
 
Vi kör en liten blåtandmottagare till valfri ljudanläggning.
Den var inte dyr alls.

4211931149.jpg
 
När jag var liten hade vi en stereo i vardagsrummet med hyfsade högtalare som kan kunde lyssna på musik på på hög volym och bra ljud. Sen kom streamingen och då köptes ingen ny stereo när den gick sönder. Sen dess har jag lyssnat på musik i mobilhörlurar eller datorhögtalare. Jag skulle vilja ha bra högtalare som tål att man skruvar upp volymen och få bra ljud i. Jag behöver kunna streama från Spotify på mobilen. Jag är inte intresserad av små bärbara bluetooth-högtalare. Jag vill ha nåt med bra bas. Jag vill inte lägga alltför mycket på det men några tusenlappar absolut. Är det nån som har nåt bra tips? Vad har ni andra som gillar att lyssna på musik på högvolym? Jag längtar just nu efter att kunna sätta igång Sabaton på hög volym! På dagtid när grannarna inte kan klaga på det... :cautious: :D
Var inte säker på att grannarna inte gnäller på dagtid bara, många som jobbar hemifrån nu... 🙃

I övrigt funderar jag på vad jag ska utöka min högtalarkonfiguration med, har en gammal Sony Srs-zr5 idag, samt en chromecast audio kopplad till datorhögtalarna. Ingen av de prylarna går att köpa längre.
 
Var inte säker på att grannarna inte gnäller på dagtid bara, många som jobbar hemifrån nu... 🙃

I övrigt funderar jag på vad jag ska utöka min högtalarkonfiguration med, har en gammal Sony Srs-zr5 idag, samt en chromecast audio kopplad till datorhögtalarna. Ingen av de prylarna går att köpa längre.
Jag har inga grannar inom hörhåll.
Och stora högtalare.
 
Vad blir det för ljud med en enda högtalare? Jag vill ha det där ljudet som kommer från flera håll och inte bara från en enda högtalare.
 
Sonos slår väl det mesta ljudmässigt. Lite dyrare men finns varianter som inte kostar skjortan också. Du kopplar upp dem till ditt Wi-Fi så är det bara att spela från mobilen sen. Men ja, beror ju på vad du räknar som ”några tusenlappar”. :)

Sen, fullt möjligt att du redan vet, men du ska alltid ha maxljud på mobilen när du streamar från den, har du lågt där och bara höjer på högtalaren kommer du alltid få lite sämre ljud.
 
Kolla på någon soundbar med tillhörande subbas om du vill ha mer ljud än sonos :idea:
Jag har en sonos som köksradio, men satte upp en soundbar med subbas i stugan istället för att få ett bättre ljud, och jag hade ingen lust att dra dit ett helt system, för jag ville ha det "osynligt" och den låter faktiskt helt ok.
Sök soundbar, ljudlimpa, ljudsockel - kärt barn har många namn...
 
Vi har en från Urban Ears, den har riktigt bra ljud och har en inbyggd chromecast men det fungerar också med bluetooth eller via Wi-fi. Jag har en av de mindre varianterna men det finns större och de går att sätta i olika rum och koppla ihop.

Men både mamma och min bror har ljudsystem från Sonos och där snackar vi verkligen kvalitet! De har varsin tillhörande soundbar och sedan högtalare lite här och där spridda i olika rum.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vill kunna lyssna på musik från dator och telefon utan lurar så funderar på att köpa en Bluetooth-högtalare. Nån som använder såna, är...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Kivina
·
IT & mobiler Köpte för någon vecka sedan en ny HP Pavilion dm3 med Windows 7. Kopplade precis in mina högtalare + subwoofer och ville lyssna på...
Svar
5
· Visningar
4 463
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp