Bra högtalare man kan koppla Spotify till

Kör Sonos. Är nöjd, mer än ok ljud även om det inte är top of the line. Framför allt väldigt enkelt och användarvänligt!
 
Men både mamma och min bror har ljudsystem från Sonos och där snackar vi verkligen kvalitet! De har varsin tillhörande soundbar och sedan högtalare lite här och där spridda i olika rum.

Det är ett sånt vi också har. Supersmidigt när man vill att tonåringen ska gå och lägga sig men man vill inte tjata. Då envisas man med att spela skitkontsig musik i hans rum till han ger upp :p
Vi har även styrning av all belysning i huset via en app så vi kan bli riktigt jobbiga :angel:
 
Sonos håller även jag, som ljudarbetare, väldigt högt bland den typen av produkter.
Men slår gärna ett slag för Ikea Symfonisk också. Samma gränssnitt/app som Sonos, delvis samma komponenter, och går att blanda med Sonos i samma system. Låter inte riiiktigt lika bra men bättre än mycket, och mer prisvärt imho.
 
Det är ett sånt vi också har. Supersmidigt när man vill att tonåringen ska gå och lägga sig men man vill inte tjata. Då envisas man med att spela skitkontsig musik i hans rum till han ger upp :p
Vi har även styrning av all belysning i huset via en app så vi kan bli riktigt jobbiga :angel:
Hahaha bäst 😂 Belysning har vi också via IKEAs hemma-app, sjukt smidigt!!
 
Sonos slår väl det mesta ljudmässigt. Lite dyrare men finns varianter som inte kostar skjortan också. Du kopplar upp dem till ditt Wi-Fi så är det bara att spela från mobilen sen. Men ja, beror ju på vad du räknar som ”några tusenlappar”. :)

Sen, fullt möjligt att du redan vet, men du ska alltid ha maxljud på mobilen när du streamar från den, har du lågt där och bara höjer på högtalaren kommer du alltid få lite sämre ljud.

Vi har Sonos. Grymt nöjda :)!

Kolla på någon soundbar med tillhörande subbas om du vill ha mer ljud än sonos :idea:
Jag har en sonos som köksradio, men satte upp en soundbar med subbas i stugan istället för att få ett bättre ljud, och jag hade ingen lust att dra dit ett helt system, för jag ville ha det "osynligt" och den låter faktiskt helt ok.
Sök soundbar, ljudlimpa, ljudsockel - kärt barn har många namn...

Kör Sonos. Är nöjd, mer än ok ljud även om det inte är top of the line. Framför allt väldigt enkelt och användarvänligt!

Det är ett sånt vi också har. Supersmidigt när man vill att tonåringen ska gå och lägga sig men man vill inte tjata. Då envisas man med att spela skitkontsig musik i hans rum till han ger upp :p
Vi har även styrning av all belysning i huset via en app så vi kan bli riktigt jobbiga :angel:

Ok, Sonos verkar många vara nöjda med! Då är frågan bara vilken jag vill ha! Vad rekommenderar ni? Jag brukar köra efter principen: inte det billigaste men inte det dyraste. Sen beror det ju på hur dyr den dyraste är och hur mycket bättre den är. Jag kan nog tänka mig att lägga 5000-6000 kr på det om det verkligen ger valuta för pengarna.
 
Ok, Sonos verkar många vara nöjda med! Då är frågan bara vilken jag vill ha! Vad rekommenderar ni? Jag brukar köra efter principen: inte det billigaste men inte det dyraste. Sen beror det ju på hur dyr den dyraste är och hur mycket bättre den är. Jag kan nog tänka mig att lägga 5000-6000 kr på det om det verkligen ger valuta för pengarna.
Vi har Sonos One SL på jobbet som fungerar utmärkt. Ligger väl på dryga 2000 kr tror jag.
 
Tycker att Harman Kardon ger väldigt bra, fylligt och fint ljud. Helt okej i alla register. Ofta prisvärd på vanliga Ica Maxi. Jag är lite picky med ljud och vill att det ska hålla en viss kvalite och jag är väldigt nöjd, trots att den kostar strax under tusenlappen. Vi bor i en fyra och har aldrig kunnat ha högsta på.
 
Har du hemmabioljud till tvn? Går ju att spela spotify genom 😊

Så gör jag. Har en soundbar med sub på 400 W från Sony och den är klockren att spela från Spotify till. Dock inte så flyttbar om man bor i hus och vill ha med ut i trädgården. Men jag bor i lgh och har inte det bekymret.
 
Tycker att Harman Kardon ger väldigt bra, fylligt och fint ljud. Helt okej i alla register. Ofta prisvärd på vanliga Ica Maxi. Jag är lite picky med ljud och vill att det ska hålla en viss kvalite och jag är väldigt nöjd, trots att den kostar strax under tusenlappen. Vi bor i en fyra och har aldrig kunnat ha högsta på.

En kompis ill mig har den och är väldigt nöjd :) Jag tycker också den låter bra. Hon hade en portabel från Marshall innan och det är tveksamt om den var bättre trots märket.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vill kunna lyssna på musik från dator och telefon utan lurar så funderar på att köpa en Bluetooth-högtalare. Nån som använder såna, är...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Kivina
·
IT & mobiler Köpte för någon vecka sedan en ny HP Pavilion dm3 med Windows 7. Kopplade precis in mina högtalare + subwoofer och ville lyssna på...
Svar
5
· Visningar
4 462
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp