Bra hotell i London

nickan1

Trådstartare
Maken fyller jämt och jag tänker bjuda honom på en överraskningsresa till London då vi båda älskar den staden. Men nu var det ganska många år sen vi var där och hotell finns det ju i massor av så det är inte helt lätt att välja. Det finns ju också hur många siter som helst att boka genom. Så nu vänder jag mig till kunniga buke och ber om era bästa hotelltips. Eftersom det är en födelsedagspresent så vill jag gärna ha ett lite bättre hotell 4-stjärnigt med gångavstånd till några av de stora attraktionerna.
 
Senast ändrad:
Jag bodde tidigare i veckan på Royal National Hotel som jag tror är fyrstjärnigt (nära Russel Square). Frukosten som ingick var ingen höjdare tyckte jag men det var nära till mycket. Vi promenerade till det vi ville göra/se som till exempel London Eye och Big Ben. Rent och snyggt men små rum (å andra sidan är det väl inte på rummet ni ska vara).
 
Förra helgen bodde vi på Novotel vid Lamberth bridge och det var ett bra hotell. När till London Eye, Wesrminster Abbyey och Big Ben. Buss precis utanför som gick till Oxford street.
 
Jag bodde tidigare i veckan på Royal National Hotel som jag tror är fyrstjärnigt (nära Russel Square). Frukosten som ingick var ingen höjdare tyckte jag men det var nära till mycket. Vi promenerade till det vi ville göra/se som till exempel London Eye och Big Ben. Rent och snyggt men små rum (å andra sidan är det väl inte på rummet ni ska vara).

:wtf: :wtf: Har bott på det hotellet, ville åka hem så fort jag klev in i rummet. Nu kanske jag har ovanligt höga krav och de kan ha gjort om sedan jag var där (7 år sedan), men fyfan. Usch. Blä. :eek: Kommer inte ihåg allt men inget täcke utan ett lakan + blå filt (med vita fläckar på :arghh: ), smutsigt, högljutt, äckligt badrum...

Som sagt, jag kanske har för höga krav men men.. :p I övrigt har jag inget tips till TS, har inte varit i London sedan dess.
 
:wtf: :wtf: Har bott på det hotellet, ville åka hem så fort jag klev in i rummet. Nu kanske jag har ovanligt höga krav och de kan ha gjort om sedan jag var där (7 år sedan), men fyfan. Usch. Blä. :eek: Kommer inte ihåg allt men inget täcke utan ett lakan + blå filt (med vita fläckar på :arghh: ), smutsigt, högljutt, äckligt badrum...

Som sagt, jag kanske har för höga krav men men.. :p I övrigt har jag inget tips till TS, har inte varit i London sedan dess.

Inga fläckar den här gången och badrummen var kaklade och kändes fräscha. Men vi har nog alla olika krav, jag hade nog inte så högra krav alls utan ville ha något som låg så till att vi kunde gå till det vi ville göra.
 
Tack för tipsen! Ska kolla in dem imorgon. Har kollat runt på massor av sajter idag och man blir villrådig ju mer man kollar. Nån som bokat secret hotel via nån sajt och varit nöjd? Tänkte i första hand på att det är en seriös sajt då. Funderar på det då det är väldigt dyrt priset går ju ner lite.
 
Kolla in Mr & Mrs Smith, de brukar ha bra hotel att välja på om man är ute efter något speciellt. Du kan antigen boka genom dem eller kontakta hotellen direkt.
 
Förra året bodde vi på K+K hotel George de hade en fantastisk frukost bland de bästa jag ätit och då bodde vi där en vecka och vi var inte less. Rummen var ok standarden var bra men tänk på att hotell i London har lägre standard än hotell i Sverige. Fyrstjärnigt motsvarar kanske trestjärnigt här.

Det hotellet var bra nära Earls Court tunnelbanestation och gångavstånd till naturhistoriska och victoria och albert museum och hyde park. Jag gick till Oxford street genom hyde park på ca 45-60 minuter så det är inte jättenära allt.

Tunnelbana tog man sig dock smidigt överallt. Det som var bra var att man var på rätt tunnelbanelinje från Heatrow vilket var smidigt och billigt man behövde ingen "extra" biljett utan åkte på samma som resten av tunnel- och bussbanesystemet.

Annars kan du kika på lägenheter det är kanske nog så bra (frukost överlag är inte ngn höjdare i London) vi hyrde denna lägenhet: http://www.homeaway.se/semesterhus/p873710 från homeaway och den var helt suverän bra standard och bra kommunikation med den som hyrde ut. Vi bodde två par i den (ett par vi reste med och det var perfekt) nära tunnelbana och många av de stora attraktionerna.

Älskar London hoppas ni får en trevlig resa!
 
@Javan @Kricko_S tack för era svar. Jag är mycket medveten om att standarden på engelska hotell inte motsvarar våra har som sagt varit där mycket förr och bott på 3-stjärniga och 4-stjärniga hotell som har varit skräp rent ut sagt. Vet också att frukosten många gånger är usel. Därför tänkte jag att det var bra att efterfråga lite personliga erfarenheter här. Så tack för era tips det uppskattas ska sätta mig och titta ikväll.
 
När jag nu har läst era erfarenheter blir jag lite nervös över standard.
Vi ska till London i höst och har
bokat 3stjärniga St. Giles. Tänk om man tycker att det är hemskt? Det såg i alla fall bra ut på nätet, med bilder osv..
Min betydligt yngre kollega bodde där för någon vecka sedan och tyckte att det var bra, men vi kanske har stora skillnader i
våra krav.
Men " men inget täcke utan ett lakan + blå filt (med vita fläckar på :arghh: ), smutsigt, högljutt, äckligt badrum... " vill jag verkligen inte ha... :eek:
 
När jag nu har läst era erfarenheter blir jag lite nervös över standard.
Vi ska till London i höst och har
bokat 3stjärniga St. Giles. Tänk om man tycker att det är hemskt? Det såg i alla fall bra ut på nätet, med bilder osv..
Min betydligt yngre kollega bodde där för någon vecka sedan och tyckte att det var bra, men vi kanske har stora skillnader i
våra krav.
Men " men inget täcke utan ett lakan + blå filt (med vita fläckar på :arghh: ), smutsigt, högljutt, äckligt badrum... " vill jag verkligen inte ha... :eek:

Jag tror mängden äckliga badrum på 3-stjärniga är betydligt lägre nu än för 7-10 år sedan. De har hyfsat till standarden lite grann iaf :)
 
Måste slänga in mitt favvo som vi åker tillbaks till varje år: Staybridge Suites i Stratford.
Deras betyg 9/10 på booking och liknande sajter talar för sig själv men.. servicen är fantastisk!
Dessutom jättefina rum, sköna lakan, bästa duschmunstycket jag testat, bra frukostbuffé med allt man kan önska sig, kaffemaskinen står på dygnet runt och det finns även fika framme.
Tis-tors bjuds det på vin, ost, kex mm på eftermiddagarna.
Lägenheterna är dessutom fullt utrustade med kök.

Enda nackdelen är att det ligger lite utanför stan, tror det var 7 stationer från Oxford Cirus (Central line), men det ligger 10 meter från Londons största shoppingcentrum Westfield. Nära Liverpool St och dess marknader om man är intresserad av sånt.
 
Någon gång vill jag bo på The Clerk & Well pub and rooms=). Ser i alla fall jättefint ut på bilderna. Har själv bokat St Giles för min sommarsemester - har hört positiva omdömen om det hotellet från bekanta o läget kan ju verkligen inte bli bättre (givetvis beroende på vad man vill göra i London). De har ju dessutom olika typer av rum - standardrummen..är väl små och ...standard, men det finns ju andra varianter.
 
Måste slänga in mitt favvo som vi åker tillbaks till varje år: Staybridge Suites i Stratford.
Deras betyg 9/10 på booking och liknande sajter talar för sig själv men.. servicen är fantastisk!
Dessutom jättefina rum, sköna lakan, bästa duschmunstycket jag testat, bra frukostbuffé med allt man kan önska sig, kaffemaskinen står på dygnet runt och det finns även fika framme.
Tis-tors bjuds det på vin, ost, kex mm på eftermiddagarna.
Lägenheterna är dessutom fullt utrustade med kök.

Enda nackdelen är att det ligger lite utanför stan, tror det var 7 stationer från Oxford Cirus (Central line), men det ligger 10 meter från Londons största shoppingcentrum Westfield. Nära Liverpool St och dess marknader om man är intresserad av sånt.

Det är ju ändå ok med avstånd tycker jag. Westfield i sig är väl värt ett besök och ca 30 minuter in till city är inte farligt. Kul med nytt hotelltips för mig ska komma ihåg till nästa gång!
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 762
Senast: Jeps
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 664
Senast: LovingLife
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 320
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp