Bra html/css böcker?

S

Spider84

Vilka böcker ska jag leta efter för att lära mig mer om att göra hemsidor. Jag har ju lyckats göra en hemsida som väl blev hyffsad för ett första försök, men nu vill jag lära mig mer så att jag kan "piffa" upp den lite.

Någon som har koll på titlar eller bra författare. Jag vet att biblan har en jäkla massa böcker så det kan hända att jag låna därifrån, men jag kan ju också bli tvungen att köpa böckerna.
 
:idea: det är mycket enklare att se på länkarna nedan än att köpa en bok, för då kan du alltid kopiera lite av koderna direkt till anteckningar, istället för att skriva av alltihop.
sedan finns ju dreamweaver(stavas hur?) men det lär du dej å andra sidan ingenting av, personligen tycker jag inte om det alls, men det går nog fortare om man inte vet någonting alls.
 
Man lär sgi massor av att använda dreamweaver o likn program! Jag kunde ingen html innan, nu kan jag massor!
Det är ju mycket mer pedagogiskt när koden frammatas samtidigt som man skriver "vanligt", för då lär man sig vika koder som genererar vad.
Sen har jag även börjat klippa och klistra och mixtra direkt i koden nu när jag kan mer, men grovjobbet föredrar jag att göra i "designfönstret", som det heter i dreamweaver.
 
ok. själv för jag rysningar av dreamweaver. :crazy: men jag lärde mej koda genom att klippa och klistra i vanliga anteckningar så jag blir bara arg då det tar mej fem minuter att få in rätt fontfärg pgr av att jag inte kan programmet.
dock borde jag försöka mej på att lära mej lite mer saker i dreamweaver, men fyyy vad det tar emot.
 
Mulig Dreamweaver er bra i starten. Har selv bare kodet HTML fra bunnen selv, og aldri brukt noe program som gjør dette for meg. Men etterhvert som du blir mer erfaren og vil styre hjemmesidene dine litt mer selv så er ren HTMLkode det en tyr til.

Likevel et program jeg har kommet over som kan være til god hjelp i starten: NoteTab. Aldri benyttet meg av dette verktøyet selv, men vet andre som har hatt stor hjelp i dette i starten.

En annen ting med disse HTMLgeneratorne er at de ofte lager veldig stygg kode, som ofte heller ikke validerer. Etterhvert som en har laget noen hjemmesider, så begynner man å bli kravstor til det også.. Iallfall er jeg det ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp