Bra, hyfsat billiga strykkappor?

Problematisk

Trådstartare
Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på dressyrpass, men jag skulle vilja ha ett par till som jag kan använda när det är blött, lerigt och skitigt och det inte känns bra att lorta ner luddskydden.
Så undrar därför om ni har bra tips på strykkappor? Alltså den långa modellen till alla fyra benen.
Jag vill att de sluter tätt kring kotan och går ihop/omlott hela vägen, alltså inte lämnar en öppen glipa någonstans under kardborren som det blir på vissa. Och så ska de vara formade efter hästben, och inte som en del som bara har en stor oformlig platta/ruta på insidan av benet.
Hoppas ni fattar något av min kassa förklaring på vad jag vill ha :o

Har ni några tips? Eftersom jag ska ha dem som slit-och-släng-skydd vill jag hellre köpa billiga och behöva köpa nya om ett tag, än köpa dyra som jag känner att jag måste vara rädd om.
Och hästen har väldigt normala ben, varken ovanligt långa, korta, smala eller tjocka. Så någorlunda "normal" storlek så passar det nog :up:
 
Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på dressyrpass, men jag skulle vilja ha ett par till som jag kan använda när det är blött, lerigt och skitigt och det inte känns bra att lorta ner luddskydden.
Så undrar därför om ni har bra tips på strykkappor? Alltså den långa modellen till alla fyra benen.
Jag vill att de sluter tätt kring kotan och går ihop/omlott hela vägen, alltså inte lämnar en öppen glipa någonstans under kardborren som det blir på vissa. Och så ska de vara formade efter hästben, och inte som en del som bara har en stor oformlig platta/ruta på insidan av benet.
Hoppas ni fattar något av min kassa förklaring på vad jag vill ha :o

Har ni några tips? Eftersom jag ska ha dem som slit-och-släng-skydd vill jag hellre köpa billiga och behöva köpa nya om ett tag, än köpa dyra som jag känner att jag måste vara rädd om.
Och hästen har väldigt normala ben, varken ovanligt långa, korta, smala eller tjocka. Så någorlunda "normal" storlek så passar det nog :up:
Veredus trc vento :love:
 
Ser inte ut som att de finns i "min" butik :cautious: Är de normala i storleken och så? Så man eventuellt vågar sig på att beställa?

Ja, det tycker jag att de är. De är absolut inte små i alla fall. Min häst har grova ben och full passar bra på honom. De som ska vara på bak är lite högre än de som är för fram.
 
Smakar det så kostar det. Men de är typ de enda strykkappor som jag stött på som faktiskt är formade för ett hästben.
Dom från hööks duger utmärkt tror jag. Har ett par equiguard jag köpte när jag skaffade min häst för tolv år sen. Dom har börjat gå sönder nu så dom är ersatta med ett par eskadron. Har svårt att se vad ett par Veredus skulle gjort bättre mer än kanske varit snyggare och gjort mig fattigare:angel:.
 
Dom från hööks duger utmärkt tror jag. Har ett par equiguard jag köpte när jag skaffade min häst för tolv år sen. Dom har börjat gå sönder nu så dom är ersatta med ett par eskadron. Har svårt att se vad ett par Veredus skulle gjort bättre mer än kanske varit snyggare och gjort mig fattigare:angel:.
Så är det ju med allt, det finns saker i alla prisklasser. Det finns gott om saker som duger. Jag erkänner, jag är en prylbög som nu efter 4 år som hästägare har fasat ut alla prylar som "duger" till fördel för prylar som jag älskar på alla sätt. Jag är så glad för det.
 
Så är det ju med allt, det finns saker i alla prisklasser. Det finns gott om saker som duger. Jag erkänner, jag är en prylbög som nu efter 4 år som hästägare har fasat ut alla prylar som "duger" till fördel för prylar som jag älskar på alla sätt. Jag är så glad för det.

Jag förstår absolut hur du menar och vill oftast ha BRA saker själv och inte bara det som duger. Men just extra slit-och-släng-skydd känner jag att det räcker bra om de just duger :)
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Så är det ju med allt, det finns saker i alla prisklasser. Det finns gott om saker som duger. Jag erkänner, jag är en prylbög som nu efter 4 år som hästägare har fasat ut alla prylar som "duger" till fördel för prylar som jag älskar på alla sätt. Jag är så glad för det.
Nä, man ska aldrig köpa sånt som man inte riktigt vill ha. Men just när det kommer till "rida i skogen"-benskydd känns det som att bara dom sitter bra, är hållbara och lätta att tvätta av så behövs det inte mer. Skillnad om man ska ha något att träna eller tävla med.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 839
Senast: Smurfoff
·
Övr. Katt Billigt och bra i samma mening går sällan ihop. Men, om jag vill köpa så bra torrfoder som möjligt för så liten peng som möjligt, vilket...
Svar
3
· Visningar
1 208
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 339
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Tja! Kollar för att hitta ett bra värmetäcke, gärna som går ner på benen. Jag har en hund som förvisso inte fryser, men jag vill ha ett...
Svar
15
· Visningar
901
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp