Bukefalos 28 år!

Bra in-ear-lurar?

MissFideli

Trådstartare
Jag har idag ett par Samsung Buds... nånting och är generellt nöjd. Men de är hopplösa när det blåser ute, den jag pratat med hör ingenting. Mina ord blåser bort! Och det bara i lite blåst.

Tips på bra istället? Jag vill ha in-ear som man stoppar in i örat, inte som Apples tidigare generationer som bara hänger där. Gärna buds, men inget krav. Dock ingen bygel. De ska sitta kvar även vid träning. Och funka med mössa på.

Det är i första hand för samtal ute och i fordonsmiljö, men även ljudbok och lite musik. Behöver inget dunderljud för musiken. De ska ha ett laddningsbart etui.
Och inte kosta mer än 1500-2000 😇
 
Senast ändrad:
Apple airpods pro sitter inne i orat och bade "Noise cancellation" och "transparency" ar amazing. Folk hor vad jag sager nar jag pratar och med "noice cacellation" hor jag min bok medan jag blaser haret tort eller kor min immersion blender, om jag har pa "transparency" hor jag precis vad andra pratar om utan att anstranga mig. De fungerar som horapparater om jag stanger av bok eller musik.
 
Apple airpods pro sitter inne i orat och bade "Noise cancellation" och "transparency" ar amazing. Folk hor vad jag sager nar jag pratar och med "noice cacellation" hor jag min bok medan jag blaser haret tort eller kor min immersion blender, om jag har pa "transparency" hor jag precis vad andra pratar om utan att anstranga mig. De fungerar som horapparater om jag stanger av bok eller musik.

I Sverige kostar dom över 3000, tyvärr.
 
I Sverige kostar dom över 3000, tyvärr.

Ja, men det är de värda. Jag tyckte som du att jag vill inte lägga mer än 2000 kr och har således provat några andra, billigare, varianter. Gav sedan in förra veckan och köpte Airpods pro och ångrar det inte. De är verkligen så fantastiska som folk säger.
 
Ja, men det är de värda. Jag tyckte som du att jag vill inte lägga mer än 2000 kr och har således provat några andra, billigare, varianter. Gav sedan in förra veckan och köpte Airpods pro och ångrar det inte. De är verkligen så fantastiska som folk säger.

Säkert. Men fortfarande för dyra för mig.
 
Nu är jag inte tekniskt begåvad men har svårt att se hur man löser samtal i blåst med en mikrofon placerad borta vid öronen. Ska mikrofonen fånga upp ljud från munnen på det avståndet så kommer den ofelbart också fånga upp allt annat ljud som susar förbi huvudet.

Eller? Jag blir gärna motbevisad :)
 
Nu är jag inte tekniskt begåvad men har svårt att se hur man löser samtal i blåst med en mikrofon placerad borta vid öronen. Ska mikrofonen fånga upp ljud från munnen på det avståndet så kommer den ofelbart också fånga upp allt annat ljud som susar förbi huvudet.

Eller? Jag blir gärna motbevisad :)
Gjorde just ett litet experiment. Gick ut i blåsten (det blåser rätt rejält) med mina AirPods Pro och ringde in till maken. Han hörde mig bra och ingen vind. Min telefon (iPhone) ”brusreducerar” iofs ändå alla samtal. Min röst hörs alltså men inte bakgrundsljud, så jag vet inte hur mycket som ligger på Podsen och vad som är telefonen. Funkar gör det i vilket fall.
 
Nu är jag inte tekniskt begåvad men har svårt att se hur man löser samtal i blåst med en mikrofon placerad borta vid öronen. Ska mikrofonen fånga upp ljud från munnen på det avståndet så kommer den ofelbart också fånga upp allt annat ljud som susar förbi huvudet.

Eller? Jag blir gärna motbevisad :)

Det blir ju inte som att prata i ett tyst rum, men det finns absolut lurar som klarar det bra mycket bättre än mina!
 
Gjorde just ett litet experiment. Gick ut i blåsten (det blåser rätt rejält) med mina AirPods Pro och ringde in till maken. Han hörde mig bra och ingen vind. Min telefon (iPhone) ”brusreducerar” iofs ändå alla samtal. Min röst hörs alltså men inte bakgrundsljud, så jag vet inte hur mycket som ligger på Podsen och vad som är telefonen. Funkar gör det i vilket fall.

Coolt! :up:
 
Jag har varit nöjd både med nero tx och jabra elite (tror det är 3). De senare har hör-igenomfunktion, båda har laddningsbart skal och sitter bra i öronen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp