Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

bra, långa tyglar...

T

thyrniròs

kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?

Sv: bra, långa tyglar...

thyrniròs skrev:
kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?

Hmm kolla på Hööks om det finns några tyglar där, finns ju en hel del:idea: Jag köpte därifrån och köpte sedan hakar därifrån som jag satte fast i spännerna så fick man hakar där:idea: Väldigt bra och funkar jättebra:P

D

diny

Älskar smala flätade tyglar. Kände på Hööks och de kändes vassa och inte alls sköna

O

OlleAtlas

Anne-Marie Östbye har jättefina, det är hon som syr Isafold Safir. Vill du så kan jag leta upp hennes telefonnummer och PMa. Även de som säljer spansk och portugisisk utrustning brukar ha fina kandartyglar, de är släta utan stroppar.

OA

Hon har 0302-361 46
Kanonfina tyglar och precis som man vill ha dom!!
Flätade tyglar kan kännas lite vassa i början, bara att smörja flitigt och framförallt använda dom, då mjuknar dom fort!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5531 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par bra och sköna tyglar. Dom två sista gångerna som jag har köpt så har tyglarna töjt sig. Dom sista töjde sig...
Svar
9
· Visningar
363
Kläder&Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
855
Övr.Hund Tja! Kollar för att hitta ett bra värmetäcke, gärna som går ner på benen. Jag har en hund som förvisso inte fryser, men jag vill ha ett...
Svar
15
· Visningar
491
Kropp&Själ Jag tänkte ge pappa ett par skor med brodd i julklapp för att han ska komma ut och röra sig mer. Dock finns risken att han stannar kvar...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

• Ridbyx-tips