bra, långa tyglar...

T

thyrniròs

kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?
 
Sv: bra, långa tyglar...

thyrniròs skrev:
kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa (alltså inte astund, de är alldeles för korta) och med hakar och inte spännen vid bettet. måste jag sy de själv, eller går det att få tag på någonstans?

tips?

Hmm kolla på Hööks om det finns några tyglar där, finns ju en hel del:idea: Jag köpte därifrån och köpte sedan hakar därifrån som jag satte fast i spännerna så fick man hakar där:idea: Väldigt bra och funkar jättebra:P
 
Sv: bra, långa tyglar...

Älskar smala flätade tyglar. Kände på Hööks och de kändes vassa och inte alls sköna
 
Sv: bra, långa tyglar...

Anne-Marie Östbye har jättefina, det är hon som syr Isafold Safir. Vill du så kan jag leta upp hennes telefonnummer och PMa. Även de som säljer spansk och portugisisk utrustning brukar ha fina kandartyglar, de är släta utan stroppar.

OA
 
Sv: bra, långa tyglar...

Hon har 0302-361 46
Kanonfina tyglar och precis som man vill ha dom!!
Flätade tyglar kan kännas lite vassa i början, bara att smörja flitigt och framförallt använda dom, då mjuknar dom fort!
 

Liknande trådar

Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Elendil
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 242
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 226
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp