Bra lightfoder? Finns det?

paradiset

Trådstartare
Vad finns det för sorter? Min kastrat har på senare tid blivit fodergalen. Jag tror det faktum att katten får svinmumisg blötmat 3 ggr per dygn och i princip alltid har mat framme (oåtkomligt ) läskar honom ngt oerhört. Han äter färskfoder i dagsläget och det tänker jag inte sluta med MEN jag skulle vilja en period ge honom det smalaste torrfodret som finns ( som han dessutom inte direkt kommer kasta sig över ) mellan måltiderna ( naturligtvis ändå i en ok mängd ) så att det finns mat i skålen för den psykologiska effekten. Som det är nu så letar han mat på diskbänken så fort vi somnat eller går ut ur köket och visst plockar vi undan eller lägger mat på svalning längst in men ibland kanske telefonen ringer eller dotterns skriker eller what ever så man lämnar maten i all hast och det mån ni tro att han är kvick då! En riktigt ögonkännare som spelar oberörd! Dessutom har han blivit värre med att tigga och kan sno t om halvgoda brödkanter mitt framför ögonen på mig! Visst, de dagar han är uttråkad är han värre men ändå. Och nej han mår toppen annars och har inte magkatarr eller så. Det är psykologiskt sedan jag glömde utfodra honom 2 kvällar ( inte på rad ) en månad. Han litar helt enkelt inte på att han ska få mat så bäst reda sig själv!
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Jag gav Hill's w/d när min var lite för tjock efter kastrationen. Gick ner fort i vikt och älskade maten (han fick burkmaten, finns även som torrfoder).
Inget att hurra för innehållsmässigt men det fungerar trots allt alldeles utmärkt, och du ska väl dessutom bara ge det temporärt vad jag förstår?
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Jag ger proplans light original/digestion till min 11 åriga sch/bc kastrat och det funkar kanon....
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Vad har du för färskfoder? Min gamling äter färskfoder i lightvariant..
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Kan du inte ge honom fri tillgång på bukfylla exempelvis morötter?
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

VoH. Jag vet den finns med ris men större portion ger inte den psykologiska effekt jag vill eftersom det bara tar 2 sekunder extra käka upp ;) Han är ju inte överviktig utan i perfekt hull och välmusklad utan jag vill minska på färskfodret lite och lägga till torrfoder både i maten och mellan målen i skålen. När han märker att han får mat 3 ggr om dagen kommer han känna sig trygg med mattillgången och sluta stjäla ( ja i teorin :angel: ) nej man jag tror verkligen det är bra för en period, för ofta om han inte är allt för hungrig så rör han inte torrfoder utan det bara står i skålen tills hungern kommer och då blir effekten ännu större av att han har mat jämnt.
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Han gillade morötter förut men inte så mycket längre tyvärr.

Edit: såg nu att James Wellbeloved har lighfoder. Det får nog bli det för jag är inte å säker på om min hund tål majs och vill inte riskera något, dessutom fanns det i mindre säckar på foderbilen. Ska kika oxå nästa gång jag åker till Huveröds.
 
Senast ändrad:
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Jag har också problem med att Kippo själ mat, han är med kastrat. Kan inte lämna min godispåse obevakad längre om den står på soffbordet...
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Han gillade morötter förut men inte så mycket längre tyvärr.

Edit: såg nu att James Wellbeloved har lighfoder. Det får nog bli det för jag är inte å säker på om min hund tål majs och vill inte riskera något, dessutom fanns det i mindre säckar på foderbilen. Ska kika oxå nästa gång jag åker till Huveröds.

Man kan även ge rå vitkål till hundar, om han nu inte gillar morötter...
 
Sv: Bra lightfoder? Finns det?

Jag ger Acana Light till mina tjockisar. Tycker helt enkelt det fodret har bäst innehåll :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skydda bilnyckel
  • "Mycket svår trafikfråga"
  • Balkongtråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp