Bra lunchbuffé och middag i Jönköping med omnejd?

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Om några veckor (över påsk) åker jag, pappa och lillebror till Jönköping och det blir kanske nån/några måltider ute där eller i närheten så jag tänkte höra om ni har några tips?!

Jag vill att det ska vara:

- mysigt och inte för stojigt/trångt

- Gärna buffé till både lunch och middag! Det måste inte vara buffé, men det ska vara "vanlig mat" dvs inte pizza, hamburgare osv... helst inte thai heller.

- Mycket vegetariskt! Jag vill kunna läsa menyn på nätet och de ska skriva ut sin/sina vegetariska rätt/rätter. Men det kan inte vara helveg då pappa o lillebror antagligen vill ha nåt kött.

- Inte alltför dyrt, absolut max 150:- för lunchbuffé och ca 300:- för middag.

Annars finns ju alltid Ikea för lunch, go Ikea! Men kunde ju vart kul om där finns nåt annat bra ställe att prova!

Shoot! :)
 
Hej alla!

Om några veckor (över påsk) åker jag, pappa och lillebror till Jönköping och det blir kanske nån/några måltider ute där eller i närheten så jag tänkte höra om ni har några tips?!

Jag vill att det ska vara:

- mysigt och inte för stojigt/trångt

- Gärna buffé till både lunch och middag! Det måste inte vara buffé, men det ska vara "vanlig mat" dvs inte pizza, hamburgare osv... helst inte thai heller.

- Mycket vegetariskt! Jag vill kunna läsa menyn på nätet och de ska skriva ut sin/sina vegetariska rätt/rätter. Men det kan inte vara helveg då pappa o lillebror antagligen vill ha nåt kött.

- Inte alltför dyrt, absolut max 150:- för lunchbuffé och ca 300:- för middag.

Annars finns ju alltid Ikea för lunch, go Ikea! Men kunde ju vart kul om där finns nåt annat bra ställe att prova!

Shoot! :)
Jag frågade sambons dotter som bor där.
Jag kopierar in hennes svar.

Vi går ofta till Pinchos, det är en tapas-restaurang med en hel del vegetariska alternativ, Dock rätt trångt framförallt kvällar/helger
Sen finns det ganska många olika libanesiska restauranger att välja på, ganska liknande meny hos alla, en hel del vegetariskt! Liban Deli eller Samboosak är nog favoriterna
Vi äter ibland indiskt! Väldigt gott och flera vegetariska alternativ. Tandoori palace heter ett ställe som är bra!
Tipsa om appen Happy Cow!
Den visar alla restauranger i närheten som har vegetariska alternativ på menyn :)
Oh! En grej till! Om de är på asecs, köpcetret så finns det en del gott där, bland annat Zocalo, typ texmex. Där går alla rätter på menyn att göra vegetariska! Man får själv välja vilket typ av protein man vill ha :)
 
Tack för tipsen @bitta . Indiskt hade jag gärna ätit själv, men osäker på om det går hem hos de andra, men kan höra. Bra att få tips om bra indiskt. Libanesiskt och texmex känns också lite osäkert. De är isf mer för thai, men jag känner hellre nåt annat, men thai kan funka.

Pinchos kikade jag på, jag gillar deras koncept, har bara varit på pinchos en gång och det gick hem hos mig. Pappa o bror har aldrig vart där, så det kunde vara kul. Tyvärr fanns det inte så jättemycket lockande för mig just i Jönköping, men kan ev funka.

Jag hittade ett lunchställe nu när jag googlade som hette Guvernören som verkar passa in på alla mina krav...! Är där bra?
 
Huskvarna som ligger väldigt nära har en trevliga restaurang (Kakel) på Huskvarna Stadshotell. Har ätit god vegetarisk mat där samt att de har något för köttätarna. Nu var det några år sedan jag bodde där (bodde där i drygt en månad). Men kan verkligen rekommendera det. Liten restaurang med hög mysfaktor.
De har även dagens om man vill luncha.
 
Tack för tipsen @bitta . Indiskt hade jag gärna ätit själv, men osäker på om det går hem hos de andra, men kan höra. Bra att få tips om bra indiskt. Libanesiskt och texmex känns också lite osäkert. De är isf mer för thai, men jag känner hellre nåt annat, men thai kan funka.

Pinchos kikade jag på, jag gillar deras koncept, har bara varit på pinchos en gång och det gick hem hos mig. Pappa o bror har aldrig vart där, så det kunde vara kul. Tyvärr fanns det inte så jättemycket lockande för mig just i Jönköping, men kan ev funka.

Jag hittade ett lunchställe nu när jag googlade som hette Guvernören som verkar passa in på alla mina krav...! Är där bra?
Guvernören är väl en okej lunchrestaurang. Men inte mer.
 
Ciro, El Gordo och Aqua tycker jag är 3 trevliga ställen. Lunch är jag dock ytterst osäker på.

Kan ni tänka er att åka utanför Jönköping?
 
Minns inte namnen på restuarangerna jag ätit på. Den jag själv gillar bäst är Jensens Böfhus förvisso mer steakhouse och inte så bekant hur deras vegetariska meny ser ut, som fattig student var det prisvärt i alla fall i kombo med köttbullarna för 5 kr på IKEA. :rofl::rofl::rofl:
 
Det är några år sen jag bodde där men vet att vi brukade gå till Pallas Athena. Grekisk mat och lunchbuffé.
 
Huskvarna som ligger väldigt nära har en trevliga restaurang (Kakel) på Huskvarna Stadshotell. Har ätit god vegetarisk mat där samt att de har något för köttätarna. Nu var det några år sedan jag bodde där (bodde där i drygt en månad). Men kan verkligen rekommendera det. Liten restaurang med hög mysfaktor.
De har även dagens om man vill luncha.

Tack för tipset! Kikade in där innan jag somnade igår, men har redan glömt vad jag tyckte haha, minnet är både dåligt och kort.

Guvernören är väl en okej lunchrestaurang. Men inte mer.

Okej, vad synd!

Brunch på Spira är inte dumt. Lite roligt koncept också. :)

Tack, kikade in där igår kv och vad jag minns såg det rätt bra ut!

Ciro, El Gordo och Aqua tycker jag är 3 trevliga ställen. Lunch är jag dock ytterst osäker på.

Kan ni tänka er att åka utanför Jönköping?

Kollade upp alla tre, men de föll mig inte i smaken, tyvärr, men tack iallafall. Ja, vi kan åka en bit :).

Minns inte namnen på restuarangerna jag ätit på. Den jag själv gillar bäst är Jensens Böfhus förvisso mer steakhouse och inte så bekant hur deras vegetariska meny ser ut, som fattig student var det prisvärt i alla fall i kombo med köttbullarna för 5 kr på IKEA. :rofl::rofl::rofl:

Haha :p men Jensens skulle ju kunna funka faktiskt. Jag såg att de hade salladsbar, vet du (eller nån annan) om det finns nåt kul på den? Det är evigheter sen jag åt på Jensens! Men kommer ihåg de hade en hemskt god sås (favoritsås?). Jag som verkligen inte är nån sås-människa...

Tegel och Pescadores gillar jag bäst när det gäller lunch.

Tack! Tegel snubblade jag också över När jag googlade, verkar mysigt! De hade ingen meny utlagd dock, men jag har mailat dem nu nyss och frågat vad de brukar ha för vegetariskt!
På Pescadores verkar det dock som om jag fått sitta hungrig :p.

Det är några år sen jag bodde där men vet att vi brukade gå till Pallas Athena. Grekisk mat och lunchbuffé.

Åh, ja den har jag också sett, det kan ju absolut funka, där verkar finnas mycket olika att välja på! Tror t om jag kikat in där en gång, men då hade vi redan ätit eller hur det var...
 
Haha :p men Jensens skulle ju kunna funka faktiskt. Jag såg att de hade salladsbar, vet du (eller nån annan) om det finns nåt kul på den? Det är evigheter sen jag åt på Jensens! Men kommer ihåg de hade en hemskt god sås (favoritsås?). Jag som verkligen inte är nån sås-människa...
Ja, just det ja. Jag kommer inte ihåg var nog 2 år sedan jag åt där senast, kan ha ändrat en hel del.
Det jag vill minnas är att det fanns ett stort utbud, såser vet ja inget om (är inget fan av det). 😅

Kan även hänt att det ändrat sig sen jag var där. Händer mycket på 2 år. 😜
 
Restaurang Hemma har också haft bra mat, men nu var det rätt många år sen jag var där.

Lite högre prisklass är den småländska kolonin, men den var riktigt bra för typ 5-6 år sedan. :)
 
@strawberrysylt Smålandsgårdens gästgiveri ligger ca 30 min från jkpg och har påskmiddag den helgen. Tror även de har AW med hamburgare på fredagen.
Restaurang Hemma har också haft bra mat, men nu var det rätt många år sen jag var där.

Lite högre prisklass är den småländska kolonin, men den var riktigt bra för typ 5-6 år sedan. :)

Tack för tipsen, ska kika på dem :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp