Bra mensapp

MCP

Trådstartare
Har ni något tips på en bra mensapp?
Är inte nöjd med den jag har nu, tycker den är otydlig. Veckan börjar inte med en måndag, utan en söndag, och jag måste alltid kolla ordentligt så att jag inte blandar ihop pluppen för dagens datum, ägglossningen och när mensen beräknas komma.

Är inte nöjd med den jag har nu, tycker den är otydlig. Veckan börjar inte med en måndag, utan en söndag, och jag måste alltid kolla ordentligt så att jag inte blandar ihop pluppen för dagens datum, ägglossningen och när mensen beräknas komma.
Jag använder gratis versionen av P tracker, den kan man välja att ha mån-söndag i kalendern.

Jag gillar ovuview. Finns många möjligheter att ställa in vilka symtom man vill logga och liknande. :)

• Gilla
Reactions: MCP
Jag har ingen egen app utan använder Apples egna cykelkoll, men fungerar ju bara om man har iPhone 😁

Det var väl inte så långe sedan det uppmanades till att undvika mensappar, eftersom datan kan sparas, spridas, användas för att träna AI och i framtiden bli underlag för att övervaka menstruationscykler för att "få tag i" kvinnor som gjort abort/fått missfall.

Gör en anteckning i almenackan eller nått.

Det var väl inte så långe sedan det uppmanades till att undvika mensappar, eftersom datan kan sparas, spridas, användas för att träna AI och i framtiden bli underlag för att övervaka menstruationscykler för att "få tag i" kvinnor som gjort abort/fått missfall.

Alltså det som jag hittade när jag provade googla var att de varnar för att man inte har koll på vart ens information kan säljas, att algoritmer kan bli mera riktade till en, och riskerna med att t.ex. försäkringsbolag kan få tag i ens hälsoinformation.
Även risken med att appar kan användas i rättegångar mot enskilda personer (t.ex. att man kryssat i att man är gravid, men så föds det inget barn).
Jag har bara använt appen till att kryssa i när mensen kommit, och hållit koll på när ägglossning och nästa mens räknas komma, ingen mer info öht. så känner personligen ingen stor oro över vad någon kan göra med den infon.

Men visst ska man ju vara medveten om riskerna med vilken information man delar med sig och var, men hittade ingen som specifikt varnade för det du nämnde, tvärtom stod det också i samma artiklar att det fört något gott med sig, att kvinnor har bättre koll på sin menscykel än tidigare.

Det har jag också hört :( Så sorgligt vart världen är på väg..

Det enda vi vet är att någon någonstans har sett framför sig en sån risk. Det säger ingenting alls om var världen är på väg eller om risken att i Sverige idag använda en sådan app.
Jag menade mer att abort blir olagligt i länder där det tidigare varit lagligt osv. Men absolut otydligt av mig i inlägget.

Liknande trådar

• Det här med känslor
  • Hur gör man nu?
  • Problem med sjukvården..
  • Att tacka nej till fika, mat osv. på ett trevligt sätt

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Låt katten vara katt - foder

Hästrelaterat