Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Lejonelle

Trådstartare
Helskodda ridbyxor slits så himla mycket i grenen, inte i den skodda delen utan i det vanliga tyget om ni förstår. Hur lagar man det bäst?? Jag vet inte hur många par jag har liggande som gått sönder just där som jag tänkt laga "nån gång". Tänkte att det skulle bli av nu när jag köpt ny symaskin.

Lejonelle
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar...
Är det tyget innanför skoningen du menar? I så fall tror jag nog att det är bäst att du syr för hand...
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

jag brukar sy för hand när ridbyxorna går sönder i grenen. maskinsömmar brukar bli för tjocka och obekväma
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Lämnade in dom så en gubbe här i stan fick sy..Han lade en lapp över hålet och sydde fast, blev kanonbra.. :)
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Hej - jag menar där alla sömmarna möts, innerbensömmarna och grensömmen från mitten upp till blixtlåset.
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Jag har alltid lämnat in mina till skräddareför att få det sytt ordentligt!
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

Jag vill gärna göra det själv så tacksam för svar från er som har tips kring hur man kan göra det enkelt för sig,
Lejonelle
 
Sv: Bra metod att laga ridbyxor i grenen

lägg en mjuk lapp på insidan och zickzacka om du inte vill sy för hand
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
26 753
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 296
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp