Bra mot sår???

M

MeLaMi

Hejsan!

Har en Bichon Frisé tik på snart 8 år. För ca en månad sedan fick hon ett sår på ryggen. Jag tänkte först att det läker säkert av sig själv, så jag låt det vara och lät henne själv hålla rent det. Men det blev bara större och större, nästan mer exemliknande. Har nu sedan en vecka tillbaka haft på henne ett linne så att hon inte ska komma åt att slicka, eftersom hon bara slickar och slickar så det blir större. Jag förstår att det kliar mycket, för hon försöker fnatta sig där ändå. Men det har läkt lite grann, ser inte irriterat ut längre och det har blivit en sårskorpa. Men det läker så långsamt...Jag undrar om det kanske finns något att smörja in henne med? Så att det läkar snabbare och kliar mindre???
Det ser mer ut som exem nu....
Någon som har något bra tips??

Tacksam för svar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Kilauea
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: valy
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 010
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
3 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp