Bukefalos 27 år!

Bra Nordsvensk hingstar

B

**BORTTAGEN**

Är i val och kval om jag ska betäka mitt sto till vårkanten men med vilken hingst??
Kan man få lite hjälp tro med olika förslag?
:)

Y

yodi

dom enda godkända nordsvenska hingstar jag känner till är udd och tag, dom står på bollerups naturbruks gymnasium i tomelilla (skåne) men har du prövat med wången? :)

Föreslår att du

kollar på avel.nu vilkwa som finns var samt på Föreningen Nordsvenska Brukshästens hemsida. Där ska alla hingstar finnas med.

C

Carmona

Måste absolut göra lite reklam för min egen hemsida just nu. Gå in på http://nordsvensk.rules.it och kika. Där har jag alla godkända brukshingstar. Med bilder på en hel del av dem. Där kan du se var i Sverige de står också. Och undrar du mer kan du skicka ett mail till mig.

C

Carmona

Re: Föreslår att du

Föreningen Nordsvenska Hästen har inget relevant på sin hemsida. Den suger nästan... (men så får man inte säga)

E

Egonson

Udd är bara föör fin :love:
Men det finns ju så många andra som är minst lika fina.
Egon och Eskil har jag träffat :cool:
Deras ägare skor våran nordis.

C

Carmona

Re: Föreslår att du

Du har ju snyggingen Stencil också i Halland.

C

cliria

Köp hingstkatalogen.
Jag ska betäcka mitt sto nästa år när hon blir 3. just nu lutar det åt Vätte som bor inte alltför långt bort och är fruktansvärt fin, annars är skrimsblessen en stark kandidat :love:

B

**BORTTAGEN**

Tack så väldigt mycket för din fina sida och tack för alla andra fina råd och tips jag har fått.

Liknande trådar

Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 020
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
536
Avel Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 570
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023