Bra Nordsvensk hingstar

B

**BORTTAGEN**

Är i val och kval om jag ska betäka mitt sto till vårkanten men med vilken hingst??
Kan man få lite hjälp tro med olika förslag?
:)
 
dom enda godkända nordsvenska hingstar jag känner till är udd och tag, dom står på bollerups naturbruks gymnasium i tomelilla (skåne) men har du prövat med wången? :)
 
Föreslår att du

kollar på avel.nu vilkwa som finns var samt på Föreningen Nordsvenska Brukshästens hemsida. Där ska alla hingstar finnas med.
 
Måste absolut göra lite reklam för min egen hemsida just nu. Gå in på http://nordsvensk.rules.it och kika. Där har jag alla godkända brukshingstar. Med bilder på en hel del av dem. Där kan du se var i Sverige de står också. Och undrar du mer kan du skicka ett mail till mig.
 
Re: Föreslår att du

Föreningen Nordsvenska Hästen har inget relevant på sin hemsida. Den suger nästan... (men så får man inte säga)
 
Udd är bara föör fin :love:
Men det finns ju så många andra som är minst lika fina.
Egon och Eskil har jag träffat :cool:
Deras ägare skor våran nordis.
 
Re: Föreslår att du

Du har ju snyggingen Stencil också i Halland.
 
Köp hingstkatalogen.
Jag ska betäcka mitt sto nästa år när hon blir 3. just nu lutar det åt Vätte som bor inte alltför långt bort och är fruktansvärt fin, annars är skrimsblessen en stark kandidat :love:
 
Tack så väldigt mycket för din fina sida och tack för alla andra fina råd och tips jag har fått.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 836
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
2 919
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
543
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp