Bra och billig resevagn (Utbruten från Höstföräldrar 2018)

Blyger

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Okej vår barnvagn är gigantisk, om man tänker att man ska ha med packning för en veckas semester också i bagageutrymmet...
Någon som har tips på en bra och billig resevagn? Eller finns det något annat jag ska googla efter?
Eftersom grabben kommer vara 7 månader vid första semestern tänker jag att vi vill ha fullt liggläge? Något mer jag ska kolla efter? Måste den vara bakåtvänd också?
Hjälp mig :D
 
Okej vår barnvagn är gigantisk, om man tänker att man ska ha med packning för en veckas semester också i bagageutrymmet...
Någon som har tips på en bra och billig resevagn? Eller finns det något annat jag ska googla efter?
Eftersom grabben kommer vara 7 månader vid första semestern tänker jag att vi vill ha fullt liggläge? Något mer jag ska kolla efter? Måste den vara bakåtvänd också?
Hjälp mig :D
Vi köpte en Britax b-agile som bilvagn när Sammy va typ 7mån, (den är framåtvänd) jättesmidig och blir väldigt platt ihopfälld. Nu skulle vi behöva syskonresevagn men tar Caspian i bärsele och Sammy i vagn och på passande ställen får han gå själv (där saker är oömma 🤣)
Bästa köpet vi gjort som småbarnsföräldrar är stor bil..
 
Vi köpte en Britax b-agile som bilvagn när Sammy va typ 7mån, (den är framåtvänd) jättesmidig och blir väldigt platt ihopfälld. Nu skulle vi behöva syskonresevagn men tar Caspian i bärsele och Sammy i vagn och på passande ställen får han gå själv (där saker är oömma 🤣)
Bästa köpet vi gjort som småbarnsföräldrar är stor bil..

Vi har redan en redigt stor SUV, lastar mer än en V70 :o :love:
 
Okej vår barnvagn är gigantisk, om man tänker att man ska ha med packning för en veckas semester också i bagageutrymmet...
Någon som har tips på en bra och billig resevagn? Eller finns det något annat jag ska googla efter?
Eftersom grabben kommer vara 7 månader vid första semestern tänker jag att vi vill ha fullt liggläge? Något mer jag ska kolla efter? Måste den vara bakåtvänd också?
Hjälp mig :D

Vi köpte en Easywalker Mosey+ när storebror var typ ett halvår gammal. För att ha som "stadsvagn/bilvagn". Den går att ha både framåtvänd och bakåtvänd och är riktigt smidig och liten. Kanske inte jättebillig, men kanske går att hitta en begagnad till bra pris :) Kan verkligen rekommendera den i alla fall!
 
Vi har redan en redigt stor SUV, lastar mer än en V70 :o:love:
Vi hade en Mitsubishi outlander men fick inte plats trots takbox eftersom vi har två hundar som tog stora delar av bagaget så vi bytte till en volkswagen sharan. Bästa bilen vi haft! Trots två hundburar får vi plats med barnvagn och packning till oss 4. Sen ännu bättre, skjutdörrar bak, -Love it:bow::bow:!
 
Finns många olika, vi kör Babyjogger Mini Zip. Nu finns en kallas city tour så zipen säljs begagnat för typ 1000kr. Fördelen är att den är lång, räcker även till stora barn. De sover nästan rakt och med god plats, suffletten är enorm och den är otroligt stabil, ingen vältrisk. Dessutom har den ett handtag, de med två små är hopplösa att köra med en hand.

Det alla har ihop är att de är väldigt lätta och smidiga.
 
Vi har en kronan sulky som resevagn/extravagn. Visserligen framåtvänd, men för att ge trygghet vid behov så brukar en gå bredvid så han ser oss då.

Enkel och smidig ihopfälld.
 
Vi köpte en Britax b-agile som bilvagn när Sammy va typ 7mån, (den är framåtvänd) jättesmidig och blir väldigt platt ihopfälld. Nu skulle vi behöva syskonresevagn men tar Caspian i bärsele och Sammy i vagn och på passande ställen får han gå själv (där saker är oömma 🤣)
Bästa köpet vi gjort som småbarnsföräldrar är stor bil..

Förhoppningsvis får jag köpa brorsans begagnade vagn, det var en b-agile. Han verkar ha slutat svara på mina meddelanden bara :meh:
 
Vi använder Joolz Hub i bil/stan/när vi handlar (eller den köptes för det, men den används hela tiden)
Finns väl snäppet mindre och billigare vagnar men gillar att den har lång sufflett, går fint att fälla ihop och ta med sig och har stötdämpning, rullar superenkelt och går att ha åt båda håll och har liggläge

Enda negativa är väl att den kunde ha en lite större varukorg men hittills har den räckt till de vi vill packa.
 
Vi använder Joolz Hub i bil/stan/när vi handlar (eller den köptes för det, men den används hela tiden)
Finns väl snäppet mindre och billigare vagnar men gillar att den har lång sufflett, går fint att fälla ihop och ta med sig och har stötdämpning, rullar superenkelt och går att ha åt båda håll och har liggläge

Enda negativa är väl att den kunde ha en lite större varukorg men hittills har den räckt till de vi vill packa.

Vi behöver en vagn att ha med på semester, och då är det viktigt att den går att fälla ihop ordentligt (eftersom vi kommer ha massa annan packning med också).

Tror du den funkar till det?
 
Har den ligg-läge? :)



Varför? Alltså, vad är bra med den? :D
Den är vändbar, vilket vi fortfarande använder oss av trots att dottern är snart tre år gammal. Suffletten är utdragbar och med UV skydd, så den skyddar riktigt bra både vid Vakentid i vagnen och vid sömn. Jag tycker att den är lätt att fälla ihop och ut, går att fälla ihop med sittdelen på både fram- och bakåtvänd. Den är extremt lättkörd och sväljer bra med grejer i varukorgen!
Den har även tre lägen - sittläge, viloläge och sovläge, alla lägen går att använda oavsett om vagnen är framåtvänd eller bakåtvänd
Sen kan man även dra ut sittyta och ryggyta så den kan liksom växa med barnet :up:
 
Vi behöver en vagn att ha med på semester, och då är det viktigt att den går att fälla ihop ordentligt (eftersom vi kommer ha massa annan packning med också).

Tror du den funkar till det?

Den blir enligt tillverkaren 53x34x66 cm ihopfälld i ett stycke (med sittdel + hjul) har inte mätt hur stor den är om man skulle ta bort hjul osv
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Fordon Med två barn som sitter i bakåtvända bilstolar är det rätt fullt i bilen. Och det händer att vi även skulle behöva ha plats för fler...
Svar
18
· Visningar
2 935
Senast: Lazy Lady
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
3 755
Senast: anna_panna
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 990
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp