Bra och säker värmekälla för litet utrymme

Corax

Trådstartare
Jag letar efter en lösning för uppvärmning av väldigt lite utrymme (tom garderob à 2m2). Innertemperaturen är nu på ca 20 och jag behöver höja till ca 24-25.

Jag köpte en liten golvradiator från J*la men den funkar inte inom det lilla spannet? Man kan dra på värmen och få sjukt varmt men drar man ner så slår den av. Antar att det har med termostaten att göra men jag är inte alls hemma på element.

Jag har funderat på att ha elementet utanför men då blir rummet istället kanske lite väl varmt...

Någon som har ett bra och hyfsat billigt tips?
 
Prova dig fram. Jag har ett (gissar jag) likadant och jag vill ha 12 grader i sadelkammaren, rummet är bara något större än din garderob. Jag går och justerar elementet tills den håller 12 grader i rummet. Då slår den på när det blir kallare och slår av när temperaturen är rätt.
 
Grislampa? Sån där värmelampa man har till kultingar, kycklingar, valpar om du vet vad jag menar.
Tack för tipset men tyvärr har jag inte utrymme till att hänga något i garderoben. Men nu har jag 'experimenterat' lite med det lilla befintliga elementet och även fast temperaturen växlar så håller den sig mellan 22-24 grader (jag är livrädd att det blir för varmt så jag nöjer mig med detta spann). Det känns lovande. Även om jag inte riktigt litar på det. Än...
 
Jag letar efter en lösning för uppvärmning av väldigt lite utrymme (tom garderob à 2m2). Innertemperaturen är nu på ca 20 och jag behöver höja till ca 24-25.

Jag köpte en liten golvradiator från J*la men den funkar inte inom det lilla spannet? Man kan dra på värmen och få sjukt varmt men drar man ner så slår den av. Antar att det har med termostaten att göra men jag är inte alls hemma på element.

Jag har funderat på att ha elementet utanför men då blir rummet istället kanske lite väl varmt...

Någon som har ett bra och hyfsat billigt tips?
Vi köpte en grej som man sätter i eluttaget och sen sätter elementet i och ställer in vilken temperatur man vill ha. Frostvakt tror jag det heter men man kan sätta en högre temperatur. Sen slår den av eller på elementet när det behövs.
 
Vi köpte en grej som man sätter i eluttaget och sen sätter elementet i och ställer in vilken temperatur man vill ha. Frostvakt tror jag det heter men man kan sätta en högre temperatur. Sen slår den av eller på elementet när det behövs.
Smart!
Jag tror mitt element har en egen termostat för det slår av/på sig själv. 🙂
 
Jaha? Mer än fristående element? Har aldrig haft nån sån lampa själv. Tycker bara de verkar smarta.
Problemet är att dom är till för att värma en liten plätt,här hänger den 60cm över valplådan o den sprider ingen värme till resten av rummet,men den käkar el så man får tydligt utslag på elräkningen.
 
Problemet är att dom är till för att värma en liten plätt,här hänger den 60cm över valplådan o den sprider ingen värme till resten av rummet,men den käkar el så man får tydligt utslag på elräkningen.
Okej, då förstår jag. Men vad gör inte djurägare för de små liven😉
 
Var ju det som var vitsen, den tar luft utifrån och värmer och blåser in i utrymmet så där blir luftväxling med.
Jag vill helst inte ha någon blåsande värmekälla.
Då det är kattungar jag vill hålla värmen för så vågar jag mig inte på någon form av 'drag'.
Honans sista kullar har fötts i garderoben och de har fått ögoninflammation trots provtagning på honan och värme i boet. Så då vill jag se om värmen i utrymmet kan ha med ögonen att göra.
 
Jag vill helst inte ha någon blåsande värmekälla.
Då det är kattungar jag vill hålla värmen för så vågar jag mig inte på någon form av 'drag'.
Honans sista kullar har fötts i garderoben och de har fått ögoninflammation trots provtagning på honan och värme i boet. Så då vill jag se om värmen i utrymmet kan ha med ögonen att göra.
En tanke bara, som jag inte vet är relevant för just ditt utrymme.
Men många gånger är det ju golvet som är kallt och lufttemperaturen är ok. Du kan inte testa med att lägga liggunderlag på golvet? Det isolerar ju bra och reflekterar ju värme?
När det gäller golvradiatorer så tycker jag de oljefyllda är bäst och håller jämnast temperatur.
Lycka till nu!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp