Bra övningar att börja med

Godkväll!
Har precis skaffat en ny medryttarhäst och tänkte om någon har några tips på ridövningar som kan vara bra att göra i början av ”relationen”. :)
Alltså jag älskar all träning från marken. Gärna ut i skogen över stock och sten. När det känns bra ber du hästen att gå före dig, ibland bakom, på vänster respektive höger sida. Mycket stanna, byt riktning, gå runt träd osv så hästen blir uppmärksam på att det händer spännande saker. Viktigt att lägga in lugna pauser om hästen går upp i varv.
 
Alltså jag älskar all träning från marken. Gärna ut i skogen över stock och sten. När det känns bra ber du hästen att gå före dig, ibland bakom, på vänster respektive höger sida. Mycket stanna, byt riktning, gå runt träd osv så hästen blir uppmärksam på att det händer spännande saker. Viktigt att lägga in lugna pauser om hästen går upp i varv.
Tack för bra tips, ska testa!😊
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: MiniLi
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 596
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: EquusCaty
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp