Bra plånbok

Rie

Trådstartare
Någon som har tips på en bra plånbok?
Jag försöker hjälpa 85åriga svärmor att hitta en bra sådan som har ett rejält fack för mynt.
Då hon är darrhänt är det väldigt besvärligt med små myntfack.
En vanlig gammal lång plånbok, finns de nu?
Jag har försökt att googla och givetvis hittat några dyra, men över 500 kr kommer inte att betalas för den.
Önskad prisklass runt 300 kr.
Ska försöka kika på second hand också.
 
Jag gillar gammaldags plånböcker. :) Sliter ut dem tills de knappt håller ihop.

de bästa har jag genom åren köpt på marknader eller väskaffärer
 
Någon som har tips på en bra plånbok?
Jag försöker hjälpa 85åriga svärmor att hitta en bra sådan som har ett rejält fack för mynt.
Då hon är darrhänt är det väldigt besvärligt med små myntfack.
En vanlig gammal lång plånbok, finns de nu?
Jag har försökt att googla och givetvis hittat några dyra, men över 500 kr kommer inte att betalas för den.
Önskad prisklass runt 300 kr.
Ska försöka kika på second hand också.
Nu vet jag inte var i landet du befinner dig, men i Östergötland finns en butik som hävdar att de har Sveriges största sortiment av väskor och plånböcker - och jag tror dem. De har alla modifanger man kan tänka sig och just en sådan plånbok som du efterfrågar har jag köpt där till min mamma. De säljer enbart på plats, ej på nätet. Gunnes Väskor i Mantorp. (Precis bredvid travbanan och hästsportaffären om du behöver handla annat.)
 
Jag har sett flera äldre som har plånbok och portmonnä med sig i väskan. Dvs plånbok till kort och sedlar men en större portmonnä som är lätt att öppna till mynt. Behöver inte vara en portmonnä heller utan man kan tex ha en liten necessär med dragkedja. Kanske det kan vara en lösning om man inte hittar rätt modell av plånbok?
 
Nu vet jag inte var i landet du befinner dig, men i Östergötland finns en butik som hävdar att de har Sveriges största sortiment av väskor och plånböcker - och jag tror dem. De har alla modifanger man kan tänka sig och just en sådan plånbok som du efterfrågar har jag köpt där till min mamma. De säljer enbart på plats, ej på nätet. Gunnes Väskor i Mantorp. (Precis bredvid travbanan och hästsportaffären om du behöver handla annat.)
Jag bor i Norrbotten så det är liiiite långt, men tack ändå.
 
Jag har sett flera äldre som har plånbok och portmonnä med sig i väskan. Dvs plånbok till kort och sedlar men en större portmonnä som är lätt att öppna till mynt. Behöver inte vara en portmonnä heller utan man kan tex ha en liten necessär med dragkedja. Kanske det kan vara en lösning om man inte hittar rätt modell av plånbok?
Tack för förslaget, ska föreslå det om vi inte hittar någon bra plånbok.
 

Liknande trådar

Fritid Jag försöker hitta en liten plånbok som är "lagom" för mitt behov. Jag bär normalt på 3 st kort (körkort och 2 betalkort) och önskar ha...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Egentligen gäller frågan specifikt att köpa örhängen till mitt barn, men jag är även nyfiken rent generellt. Det finns ju smycken i...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: nyttnick
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 167
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp