BRA, prisvärd bäddsoffa?

Lona

Trådstartare
Det får bli en bäddsoffa i nya hemmet, kruxet är att den skall vara både skön att sitta i (mer hänga framför TVn än att sitta med fina gäster) OCH bra att sova i eftersom jag skall ha den som säng. Dessutom är kontot inte så stort, maxpris 10 000 men gärna billigare. Fast hellre liiite för dyr och BRA än att jag snålar och får ont i ryggen...
Har tänkt mig storlek motsvarande 2,5 sits och bäddmått minst 120 bred. Kaaanske en nätt 2-3 sits med schäslongdel men då måste den vara nätt. Jättegärna med förvaring i sitsen eller liknande. Fördel med avtagbar klädsel men inget måste, dock en tålig och inte alltför ljus, jag har hundarna i soffan.
Har kikat på IKEA men hittade ingen direkt som var både bekväm att sitta i och sova i, någon som har andra förslag? Begagnad är jag inte så sugen på såvida det inte är från någon jag känner, tycker att det är lite läbbigt att ligga i någon annans avlagda säng.
 
En dagbädd kanske? Dottern har en hemnes, och jag drar mig inte för att sova i den, men då har vi bästa madrasserna. Med kuddar kuddar kuddar så funkar den fint även som soffa säkert, jag brukar halvsitta i hennes och det går då fint. Förvaring finns där också gott om.
 
Ska du ha den som säng rekommenderar jag en säng.
Jag hade min säng som soffa när jag bodde själv. Hade ett stort överkast som "klädsel" och stora kuddar som ryggstöd. Funkade kanonbra!

Var inne på att köpa bäddsoffa först, men insåg att det skulle bli ett väldigt bök att bädda varje dag.. För att en bäddsoffa ska fungera som säng måste man ha en rejäl bäddmadrass, då ska den förvaras, läggas fram och plockas bort varje dag..

Nej, jag rekommenderar inte att använda bäddsoffa som säng någon längre tid. Ryggont som ett mail i inkorgen.
 
En dagbädd kanske? Dottern har en hemnes, och jag drar mig inte för att sova i den, men då har vi bästa madrasserna. Med kuddar kuddar kuddar så funkar den fint även som soffa säkert, jag brukar halvsitta i hennes och det går då fint. Förvaring finns där också gott om.
Jo, jag har tittat på Hemnes men den kändes inte alls bekväm att sitta i. Fast med lite mer kuddar, kanske ordentliga dynor så kanske det känns bättre... Man kan ju inte riktigt med att slänga sig hur som helst när man provar möbler i affär men det är klart att man skall testa att sitta som man verkligen sitter hemma, inte rakt upp med fötterna på golvet!
Skall glo en gång till!
 
Ska du ha den som säng rekommenderar jag en säng.
Jag hade min säng som soffa när jag bodde själv. Hade ett stort överkast som "klädsel" och stora kuddar som ryggstöd. Funkade kanonbra!

Var inne på att köpa bäddsoffa först, men insåg att det skulle bli ett väldigt bök att bädda varje dag.. För att en bäddsoffa ska fungera som säng måste man ha en rejäl bäddmadrass, då ska den förvaras, läggas fram och plockas bort varje dag..

Nej, jag rekommenderar inte att använda bäddsoffa som säng någon längre tid. Ryggont som ett mail i inkorgen.
Hmm, jo, det är det där med bekvämligheten som säng. Hellre toppensäng och sämre soffa än tvärtom så du kanske har en poäng där. Dock, det där med bäddningen blir inte så jobbigt för känner jag mig själv rätt så bäddar jag inte upp den varje dag... Fast då hade jag ju lika gärna kunnat ha en säng kanske. Gah, dessa beslut!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp