Bra restaurang i Varberg

Stinaelin

Trådstartare
Vi ska till Varberg inom kort.

Ge mig era bästa tips på bra, mysiga, lyxiga restauranger med god mat och gott vin.
Helst centralt.


Tack!
 
Nami om man gillar japanskt. Mindre rätter så man kan få hjälp av servitörerna att sätta ihop en meny med ca 8 rätter tror jag de brukar rekommendera till 2 Pers.
Någon utav restaurangerna nere i apelviken, vet inte om alla har öppet nu på vintersäsongen men det är lätt att kolla upp. T.ex john's place, mycket skaldjur, fisk och även ostron om man gillar det. Väldigt mysigt och man sitter precis vid havet.
Hotellrestaurangerna är även bra, Havanna och stadshotellet till exempel.
 
Nami om man gillar japanskt. Mindre rätter så man kan få hjälp av servitörerna att sätta ihop en meny med ca 8 rätter tror jag de brukar rekommendera till 2 Pers.
Någon utav restaurangerna nere i apelviken, vet inte om alla har öppet nu på vintersäsongen men det är lätt att kolla upp. T.ex john's place, mycket skaldjur, fisk och även ostron om man gillar det. Väldigt mysigt och man sitter precis vid havet.
Hotellrestaurangerna är även bra, Havanna och stadshotellet till exempel.

Tack! Älskar japanskt, ska kolla upp det!
 
Café Mignon är populärt bland många, lättare maträtter, frukostbuffé, fika och mysig atmosfär.

Sen finns det en fårfarm som ligger i Österöö väldigt nära och som har fika osv men vet iof inte om dom har öppet på vintern när jag tänker efter

Sen kan man äta nere vid hamnen/kallbadhuset också, finns en restaurang där vid högskolan. Tror om jag minns rätt att det är i deras lokaler.

Blå dörren vet jag en del som tycker är bra men jag har själv inte ätit deras mat men vet att den är ganska populär


Jag har bott vid Kurorten och där finns deras kända spa, där kan man äta och sen gå ut och njuta av häftiga och höga vågor, gå på stranden, vandra längs strandpromenaden och äta lyxigt.

Så mina favoriter är Mignon och kurortens spa
 
Bland de översta på min lista blir nog också Havanna och Stadshotellet. Sen slår jag gärna ett slag för Fästningsterrassen, har aldrig ätit annat än bra där. De har säsongsstängt just precis nu, men startar med julbord den 22/11.
 
Café Mignon är populärt bland många, lättare maträtter, frukostbuffé, fika och mysig atmosfär.

Sen finns det en fårfarm som ligger i Österöö väldigt nära och som har fika osv men vet iof inte om dom har öppet på vintern när jag tänker efter

Sen kan man äta nere vid hamnen/kallbadhuset också, finns en restaurang där vid högskolan. Tror om jag minns rätt att det är i deras lokaler.

Blå dörren vet jag en del som tycker är bra men jag har själv inte ätit deras mat men vet att den är ganska populär


Jag har bott vid Kurorten och där finns deras kända spa, där kan man äta och sen gå ut och njuta av häftiga och höga vågor, gå på stranden, vandra längs strandpromenaden och äta lyxigt.

Så mina favoriter är Mignon och kurortens spa
Jag gillar Havanna!
 
Johns place, Nami och Stadshotellet håller jag med om och så lägger jag till Grappa på listan.
Stadshotellet är mest fancy av dem om det är lyx man är ute efter.
 

Liknande trådar

Fritid Hoppas det finns några varbergsbor här,! Vilken är bästa badstranden i Varberg om man vill ha sandstrand och inte så långgrunt? Bra...
Svar
4
· Visningar
482
Senast: enough
·
Mat Jag fick så himla bra tips på restaurang i Varberg av någon trevlig Bukefalist, så jag testar igen. Nu behöver jag era bästa tips på...
Svar
7
· Visningar
1 076
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
774
Senast: Mabuse
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 174
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp