Bra rid-appar

annan1

Trådstartare
Jag tycker det är kul att ha igång GPS:en när jag rider, dels för att kunna se och dela med mig av ridvägar, dels för att kolla hur snabbt vi ridit på vissa sträckor o.s.v. Men finns det någon app som är gjord just för ryttare? Jag använder Runkeeper, där ridning inte finns som egen aktivitet utan loggas som "other".
 
Sv: Bra rid-appar

Jag använder endomondo tycker den funkar bättre än runkeeper tappar inte satelliter så ofta. Är ju inte gjord för ridning men har ridning som valbar aktivitet, om man nu tycker att det är viktigt.
 
Sv: Bra rid-appar

Eller så använder man Runkeeper och njuter av all cred man får på Fejan om hur snabbt och långt man joggat :D
 
Sv: Bra rid-appar

Och så tror alla att man kutat jättesnabb när man varit ute och galoppjobbat med hästen :D
 
Sv: Bra rid-appar

*installerar RunKeeper* jag har en stallkompis som ger mig jäkla dåligt samvete för att hon jämt motionerar... nu ska hon få :D
 
Sv: Bra rid-appar

Det med, minns när jag hade min gamla telefon (innan smartphone) och den hade stegräkning och jag glömde stänga av den när jag red, jisses vad många steg jag gick helt plötsligt. :laugh:
 
Sv: Bra rid-appar

Jag använder runtastic, den tycker jag är jättebra :)
Där kan man ställa in att man rider och den har GPS.
 
Sv: Bra rid-appar

HaHA! Å vad bra idé. Eventuellt blir folk något förvånade efter ett tag då min form och kondition inte förändras drastiskt :D
 
Sv: Bra rid-appar

Stendum fråga: Jag har en Samsung 3 är det en Android eller iPhone jag ska ladda ner ?
 
Sv: Bra rid-appar

Vet att stallkompisen har en app där man kan se karta,hur länge man ridit, hur långt,medelhastighet,topphastighet (vi kom upp i 52 km/h en gång när vi busade i skogen! :p ), hur mycket kalorier man bränt,sen har jag för mig det var nått mer också... Den är anpassad till ridning. Kan höra med henne!
 
Sv: Bra rid-appar

Jag gillar också endomondo, man kan få tex km-tider, snitthastighet, puls och annat uppläst under ritten om man vill.
 
Sv: Bra rid-appar

Det finns en app som heter Map My Ride (röd-vit ikon, bild på cyklist) där ridning finns som alternativ :) med den kan man se var man rider, hur långt, hur länge, hur fort (medelhastighet, hastigheten just nu "current pace" och maxhastighet, man kan alltså se hur fort man rider :) ) och så kan man göra egna rutter m.h.a gps. Sätter man in sin vikt och längd mäter den även hur många kalorier man bränner, vet dock inte om det stämmer...och så kan man såklart dela på Facebook. ;) man kan spara alla motionsrundor så man kan kolla hur, var och när man ridit. Jättebra app tycker jag! :)
 
Sv: Bra rid-appar

Man kan bara skylla på att man bakar (och äter) så mycket goda bullar när man jobbar hemifrån hela dagarna ;)

Men åter till rid-appar, någon som sett den här?

http://www.woofwear.com/apps/iride-live

Jag vill i efterhand kunna plocka ut en sträcka och kolla hastighet och lutning men det har jag inte hittat någon som kan

Så jag kör gratisvarianten av WW, Track myHack. Skitbra! Ibland slutar den logga men annars är den ffa jättelätt att sätta igång o stänga av. Stort plus. Sen får man tid, sträcka och rundan på karta. Det räcker för mig om jag inte i efterhand kan plocka fram mer info om galoppsträckorna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 952
Senast: Wille
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 943
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
629
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp