Bukefalos 28 år!

Bra spårapp?

linnsan

Trådstartare
Eftersom att jag är 150 år efter alla andra och äntligen har skaffat en "riktig" smartphone (android, ZTE blade S6 om det har någon betydelse) och vill gärna ha en bra app till när jag spårar med hundarna så tänkte jag fråga allsmäktige buke :D

Vilka rekommenderar ni? Finns det speciella spårappar eller ska man använda någon träningsapp? Har runkeeper, men har inte hunnit testa den än på något vis.
 
Jag har tidigare använt Run Keeper men den är inte jätteexakt med mätningen, nu kör jag Endomodo men där kan man inte markera "pauser" och på så vis få ut vart man lagt pinnarna.
Finns en app som heter typ "mina spår" som visst ska vara bra men jag tycker den är lite dyr..
 
Jag använder Dog tracks när jag spårar. Den är dyr, men jag tycker att den fungerar helt okej.
Såhär ser det ut:
sn%C3%B6sp%C3%A5r150106.jpg
 
Jag är snål och kör på runkeepern, om man trycker paus och start direkt efteråt så markerar den apporter. Kartan är helt klart bättre på dog track dock!
 
Jag är snål och kör på runkeepern, om man trycker paus och start direkt efteråt så markerar den apporter. Kartan är helt klart bättre på dog track dock!

Jag har provat runkeeper men nu gått över till endomodo, tycker den är mer exakt. Har dock endast lagt viltspår eller spår utan apport så har inte behövt markera.
Såg dock nu att det fanns en gratisapp till Iphone som heter Dog Tracking. Verkar fungera på samma sätt som Dog tracks. Någon som provat?
 
Jag kanske är jättetrög :idea:
Men hur gör man på runkeepern så man först markerar ut när man lägger spåret och sen markerar ut spåret när man går det med hunden? Så man kan jämföra hur hunden går spåret? Eller går det inte? Hade fått för mig att det går nämligen.
 
Jag kanske är jättetrög :idea:
Men hur gör man på runkeepern så man först markerar ut när man lägger spåret och sen markerar ut spåret när man går det med hunden? Så man kan jämföra hur hunden går spåret? Eller går det inte? Hade fått för mig att det går nämligen.

Avsluta inte, utan pausa bara. Sedan sätter du igång det igen när du går spåret. Men jag vet inte om det är så bra att jämföra med, Runkeepern har ibland fel på flera meter. Jag har det mest för att ha ett hum om ungefär var spårläggaren har gått och hur långt.
 
Avsluta inte, utan pausa bara. Sedan sätter du igång det igen när du går spåret. Men jag vet inte om det är så bra att jämföra med, Runkeepern har ibland fel på flera meter. Jag har det mest för att ha ett hum om ungefär var spårläggaren har gått och hur långt.

Ah okej, tack :up:
 
Jag kanske är jättetrög :idea:
Men hur gör man på runkeepern så man först markerar ut när man lägger spåret och sen markerar ut spåret när man går det med hunden? Så man kan jämföra hur hunden går spåret? Eller går det inte? Hade fått för mig att det går nämligen.
Det går inte på ngt vettigt sätt. Jag använder det mer för att veta hur långa spår jag lägger..
 

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 319
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 698
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 525
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Nu får jag leta långt bortom allmänt vetande, så vart bättre än på Buke? :) Jag tror att det har diskuterats tidigare här av mig men i...
2
Svar
27
· Visningar
2 702
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp