Bra sport-BH?

Sasse

Trådstartare
Vad finns det för bra sport-BH's därute? Vilken tycker ni är bäst?

Jag söker en ny som helst ska ha någon form av vaddering samt gärna brottarrygg. Är skitdålig på att hitta, så då frågar jag buke :D
 
Själv använder jag Pierre Roberts, de jag har är utan vaddering förstås, i och för sig inköpta för ett par år sedan, sett att de fått nytt utbud som jag inte hunnit prova än eller kollat närmare på.
Det jag gillar med mina är att de sitter åt riktigt bra, har inte använt vanlig BH sen jag skaffade dom, såvida jag inte haft kläder där det ser snyggare ut med en vanlig BH.
 
Jag har också Shock Absorber och den håller verkligen i grejerna. Det var lite trixigt att ta sig i den i början bara. Jag behöver något som håller i ordentligt, en sport bh som funkar bra för mig är bekväm men inget jag skulle vilja gå i en hel dag, den är för tight för det.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Shock Absorber Ultimate Run Padded bra är min nya kärlek 😍 Superskön på - kan ha den hela dagen utan problem - och bra stöd även vid löpning vilket jag inte är van vid (har 70G).
 
Jag använder Panache sport BH. Finns med och utan bygel. Man kan själv välja om man vill ha brottarygg eller inte genom ett knäppe på ryggen. Älskar mina. Använder dem hela tiden.
 
Jag använder Panache sport BH. Finns med och utan bygel. Man kan själv välja om man vill ha brottarygg eller inte genom ett knäppe på ryggen. Älskar mina. Använder dem hela tiden.

Använder samma. Så jäkla bra!


En av få jag provat som jag kan rida och jogga i med tillräckligt stöd. Har ca 80Jför referens.
 
Jag har två från Stay In Place som jag gillar, den ena har vaddering. De är sjukt bekväma och ger bra stöd. Bygellösa och sömlösa och med rejäl men skön resår liksom i hela tyget.
Jag avskyr när sport-bhar mest sitter åt under bysten, vill ha ett jämnt stöd överallt men absolut utan obehagligt tryck någonstans.
 
Hur stor byst har du?
Jag har 80K och det enda som jag är nöjd med, som både sitter bra på mig och ger tillräcklig stadga, är Elomi energise - som det går att spänna ihop axelbanden till "brottarrygg" på.
 
Åh, bra tråd. Jag letar också. Har egentligen inget stort stödbehov (liten byst och minimalt med hopp och studs i träningen) men har istället problem med att hitta sport-bh med knäppning. Av någon anledning ska alla sport-bhs dras över huvudet (tycker det är otroligt obekvämt) och det fåtal som finns med knäppning är gjorda för maximalt stöd/stor byst :confused: Följer tråden med intresse!
 
Jag gillar Shock Absorber. Extremt bra stöd. Har en Ultimate Fly Bra och en Ultimate Run Bra. Går att välja om man vill ha "brottarknäppning" eller ej.
 
Vad finns det för bra sport-BH's därute? Vilken tycker ni är bäst?

Jag söker en ny som helst ska ha någon form av vaddering samt gärna brottarrygg. Är skitdålig på att hitta, så då frågar jag buke :D
Shock absorber ultimate run bra.

Men jag gillar inte vaddering. Den har dubbelt tyg bara. Brottarrygg om man är smidig :D och kan knäppa ihop axelbanden bak (tycker det är lätt men hört att folk klagar).
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Åh, bra tråd. Jag letar också. Har egentligen inget stort stödbehov (liten byst och minimalt med hopp och studs i träningen) men har istället problem med att hitta sport-bh med knäppning. Av någon anledning ska alla sport-bhs dras över huvudet (tycker det är otroligt obekvämt) och det fåtal som finns med knäppning är gjorda för maximalt stöd/stor byst :confused: Följer tråden med intresse!
Det hade också varit praktiskt! Betydligt skönare när man kan knäppa fram/bak än dra över huvudet.
 
Åh, bra tråd. Jag letar också. Har egentligen inget stort stödbehov (liten byst och minimalt med hopp och studs i träningen) men har istället problem med att hitta sport-bh med knäppning. Av någon anledning ska alla sport-bhs dras över huvudet (tycker det är otroligt obekvämt) och det fåtal som finns med knäppning är gjorda för maximalt stöd/stor byst :confused: Följer tråden med intresse!

Gillar min från Change, den knäpps i ryggen som en vanlig bh.
 
Under Armour Seamless Longline och Casall Confidence har jag. Gillar båda väldigt mycket! De har lätt respektive medium stöd och är vadderade men det går att ta ur vadderingen. Jag tränar mest styrketräning och har en C-byst så vet inte hur de fungerar för träning med mycket studs om man har stor byst.
De är så snygga så jag skulle kunna ha bara dom och ett par tights på mig ;)

Den får Under armour har jag i vinröd :love:

1789A3DA-5012-4D05-950B-AECFD041A102.jpeg
 
Jag har små bröst och kan nog använda "vad som helst". Favoriten är från stronger, pga snyggast :angel: sen har jag en Pierre Robert också, dom är ju billiga och brukar finnas på Coop på rea.
 
Jag har två som jag gillar, den ena är från shock absorber och den andra från abecita. Har 65 i omkrets så det är extremt sällan det går att hitta något som sitter bra utan att vara i riktiga bh-storlekar. Upplever dock att shock absorber är väldigt små i omkrets, så där har jag 70, annars skulle den inte ens gått att knäppa.

Oavsett sort så är min rekommendation att gå på någon som finns i just "riktiga storlekar" och inte bara small, medium, large osv. Det blir otroligt mycket lättare att hitta något bekvämt på det sättet, förutsatt att man har koll på vilken storlek man ska ha då ;)
 
1588020509405.jpeg
Denhär från addidas är min bästa! Bekvämt med dragkedja fram och hållit sig som nyskick genom alla tvättar. Ger enormt bra stöd (har dock inte jättestora bröst, 70B).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
256
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 320
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 922
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp