Bra sport-BH?

Använder shock absorber ultimate run bra när jag springer eller annars behöver mycket stöd.
När jag inte behöver att de hålls superstadigt på plats så använder jag en från swemark, nu minns jag tyvärr inte modellens namn (activate, kanske?).
Båda går att knäppa ihop till brottarrygg.
Har ganska så stor byst.
 
Åh, bra tråd. Jag letar också. Har egentligen inget stort stödbehov (liten byst och minimalt med hopp och studs i träningen) men har istället problem med att hitta sport-bh med knäppning. Av någon anledning ska alla sport-bhs dras över huvudet (tycker det är otroligt obekvämt) och det fåtal som finns med knäppning är gjorda för maximalt stöd/stor byst :confused: Följer tråden med intresse!
Shock Absorber har knäppning
 
@Sasse: Jag har liten byst (75B) men vill inte att de hoppar runt när jag tränar. Jag pallar inte att dra någon BH över huvudet, det är ett helvete när man är svettig. Jag har två framknäppta som jag gillar från Under Armour och Shockabsorber. Den från UA gick jag upp en bandstorlek i för jag tyckte den var alldeles för tight i min vanliga storlek.
 
Jag har två från Stay In Place som jag gillar, den ena har vaddering. De är sjukt bekväma och ger bra stöd. Bygellösa och sömlösa och med rejäl men skön resår liksom i hela tyget.
Jag avskyr när sport-bhar mest sitter åt under bysten, vill ha ett jämnt stöd överallt men absolut utan obehagligt tryck någonstans.

Jag har också Stay In Place 👍.
 
Nu har jag mätt och haft mig och insett att Shock Absorber går bort pga ingen i den storleken :cry:Varför är jag tvungen att ha den enda storleken som inte verkar finnas :arghh: 90B :cautious:

Men om inte annat verkar det vara en rätt samstämmig kör om vad som är värt att titta på - så¨jag hoppas det finns något bland de ni tipsat i min storlek också :p
 
Nu har jag mätt och haft mig och insett att Shock Absorber går bort pga ingen i den storleken :cry:Varför är jag tvungen att ha den enda storleken som inte verkar finnas :arghh: 90B :cautious:

Du kanske kan hitta en bh i någon av systerstorlekarna och sedan köpa en bhförlängare?

90B är samma kupstorlek som 85C, 80D osv.

När man mäter sig ska man mäta riktigt tight under bysten (behån har ju en del stretch i sig) och lösare ovanpå bysten. Man ska ha en ovadderad behå med kupor (alltså inte typ en sporttopp) på sig när man mäter. Vanligaste storleksfelen folk gör är att man har en bh med för stor omkrets och för liten kupstorlek, så det KAN ju vara så att du kanske kan passa i en 85C tex.
 
Nu har jag mätt och haft mig och insett att Shock Absorber går bort pga ingen i den storleken :cry:Varför är jag tvungen att ha den enda storleken som inte verkar finnas :arghh: 90B :cautious:

Men om inte annat verkar det vara en rätt samstämmig kör om vad som är värt att titta på - så¨jag hoppas det finns något bland de ni tipsat i min storlek också :p
Är 90b en storlek du brukar använda på sportbh eller en du mätt speciellt BH köp nu?
Jag minns att jag gick upp en storlek i omkrets för just den sportBHn, jämfört med mina vanliga BH. Så se om du kan gå upp en i omkrets? Men om du mätte speciellt för köp blev det säkert korrekt.

Denna modell och färg hade B90 o B95 https://www.timarco.com/se/sport-bh/sport-bh/shock-absorber-ultimate-run-bra-padded?colid=004
 
Nu har jag mätt och haft mig och insett att Shock Absorber går bort pga ingen i den storleken :cry:Varför är jag tvungen att ha den enda storleken som inte verkar finnas :arghh: 90B :cautious:

Men om inte annat verkar det vara en rätt samstämmig kör om vad som är värt att titta på - så¨jag hoppas det finns något bland de ni tipsat i min storlek också :p

Shock Absorber finns i den storleken. Det är bara det att inte alla återförsäljare har alla storlekar.
 
Du kanske kan hitta en bh i någon av systerstorlekarna och sedan köpa en bhförlängare?

90B är samma kupstorlek som 85C, 80D osv.

När man mäter sig ska man mäta riktigt tight under bysten (behån har ju en del stretch i sig) och lösare ovanpå bysten. Man ska ha en ovadderad behå med kupor (alltså inte typ en sporttopp) på sig när man mäter. Vanligaste storleksfelen folk gör är att man har en bh med för stor omkrets och för liten kupstorlek, så det KAN ju vara så att du kanske kan passa i en 85C tex.
Jag har mätt så som du beskriver, men jag brukar alltid tycka det sitter för tajt runtom och använder alltid bh-förlängare. Så att gå ner till 85 blir nog lite väl, möjligen att 95 kan fungera. :)
Är 90b en storlek du brukar använda på sportbh eller en du mätt speciellt BH köp nu?
Jag minns att jag gick upp en storlek i omkrets för just den sportBHn, jämfört med mina vanliga BH. Så se om du kan gå upp en i omkrets? Men om du mätte speciellt för köp blev det säkert korrekt.

Denna modell och färg hade B90 o B95 https://www.timarco.com/se/sport-bh/sport-bh/shock-absorber-ultimate-run-bra-padded?colid=004
Jag har ingen aning vad jag brukar ha för storlek på sport-bh faktiskt. De jag har är rätt välanvända och det går inte att se vilken storlek de har längre ;) Men nu när du säger det brukar jag nog köpa i den storleken jag har, och att de brukar sitta rätt tajt.

Jag har ändå beställt några på 90B som jag hittade efter en massa letande, så får se hur de sitter. Förhoppningsvis behöver inte allt skickas tillbaka :p
 
Uppdaterar tråden med en undran: hur är det meningen att man ska få på sig en Shock Absorber egentligen? :angel: De har ju en rätt speciell design.

Jag ska beställa en massa nya, för samtliga av de jag beställde var såklart för små. Men vet inte om jag vågar mig på att beställa Shock Absorber igen när jag inte ens var i närheten av att lyckas knäppa den övre knäppningen :p
 
Uppdaterar tråden med en undran: hur är det meningen att man ska få på sig en Shock Absorber egentligen? :angel: De har ju en rätt speciell design.

Jag ska beställa en massa nya, för samtliga av de jag beställde var såklart för små. Men vet inte om jag vågar mig på att beställa Shock Absorber igen när jag inte ens var i närheten av att lyckas knäppa den övre knäppningen :p
Hmm provknäpp, öva, en gång innan du sätter på den. Knäppningen är ganska lik många badtoppars men man behöver kika på det innan.

Så när du är helt säker på att du vet hur du gör så sätt på BH, sätt bak händerna och knäpp nedre knäppningen. Sedan tar du en hand på var sida om huvudet med armbågarna riktade framåt, tar tag i tyget vid knäppningen och knäpper den.

Jag gissar att man då är en person som kan göra såhär, mer eller mindre. Alltså det är inte så man gör, men knäppningen har den högra handens (sedd från det här hållet) gest på båda händerna. Gissar att BHn är svårare att knäppa om man inte kan ta bak händerna som den högra handen.


1591105086089.png
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
253
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 151
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 921
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp