Bra sprits till bakning?

nickan1

Trådstartare
Någon som har en bra sprits att rekommendera till semlor, tårtor m.m.? Den senaste jag köpte var inte av någon vidare kvalité och det blev inte alls fint på tårtan tyvärr. Så vad använder du som bakar mycket?
 
Jag bakar förvisso inte mycket, men jag använder mig av spritspåsar med en liten plastpip. Tycker det blir skitbra.
 
Någon som har en bra sprits att rekommendera till semlor, tårtor m.m.? Den senaste jag köpte var inte av någon vidare kvalité och det blev inte alls fint på tårtan tyvärr. Så vad använder du som bakar mycket?

Vad/hur vill du spritsa? Wilton brukar vara schysst kvalité bl.a. Annars finns bra produkter hos Bakers som man numera kan handla som privatperson. Där handlar vi som jobbar med sånt. Jag föredrar engångsspritspåsar framför de där tygstrutarna. Ska man spritsa typ semlor så är mitt tips stora tyllar. Jag brukar ha stl 14-18 beroende på storlek på semlorna.
 
Vad/hur vill du spritsa? Wilton brukar vara schysst kvalité bl.a. Annars finns bra produkter hos Bakers som man numera kan handla som privatperson. Där handlar vi som jobbar med sånt. Jag föredrar engångsspritspåsar framför de där tygstrutarna. Ska man spritsa typ semlor så är mitt tips stora tyllar. Jag brukar ha stl 14-18 beroende på storlek på semlorna.

Tack för tipsen tycker det är fint att spritsa på tårtor t.ex. och ska göra semlor. Gör också vissa kakor som ska spritsas. Ska kolla både Wilton och Bakers då!
 
Vad/hur vill du spritsa? Wilton brukar vara schysst kvalité bl.a. Annars finns bra produkter hos Bakers som man numera kan handla som privatperson. Där handlar vi som jobbar med sånt. Jag föredrar engångsspritspåsar framför de där tygstrutarna. Ska man spritsa typ semlor så är mitt tips stora tyllar. Jag brukar ha stl 14-18 beroende på storlek på semlorna.
This!
Jag gillar dock Wiltons egen featherweight-påse för återbruk, men använder lika ofta engångspåsar - särskilt om jag ska spritsa olika saker samtidigt (fyllning/frosting eller olika frostings samtidigt). Och till semlor - så stor öppen stjärntyll som möjligt. Spritsade helgens semlor med Wilton 1M, och det blev hellre än bra - en större hade varit att föredra.
 

Liknande trådar

Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
444
Senast: Shaggy
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: monster1
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
696
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp