Bra start på ridterminen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Iallafall för dottern (min lektion är ju inte förrns på torsdag)
Började med att hon fick ett "tusentusentusentack" sms från hästägaren till den häst hon passade förra veckan.
Tjejen i fråga är grymt petig med sin häst och hur han rids, så att få höra att han gick bättre nu än innan hon reste bort måste verkligen boostat dotterns sjävlförtroende (och det behövs)

Sen på kvällen var det dags för första hopplektionen. Lilla Z gick lektionen innan så det blev lite logistikproblem att hinna både sätta på martingal och byta träns till baby-pelham bettet.
Bettbytet var en bra grej, för trots att han lekt giraff-kamel korsning lektionen innan gick han som en dröm sen.
Vaken, framåt utan att springa och lyhörd.
Övningen var studs på mittlinjen, och förutom en gång när han slog i tassarna, gick det super :banana:
Nu har hon bett få honom på torsdagens dressyrlektion (som jag tjatat om det)
Z är en häst man måste rida MYCKET på marken för att få ordning på hoppning.

Så nu hoppas jag att dotterns start smittar av sig på mig :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
315
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min ridskola har en facebooksida där man kan byta eller sälja lektioner. Den sidan är fullkomligt livsfarlig. Ridskolan har många...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var lite sådär på att rida igår, brukar alltid vara inne och tjuvkika i systemet vem jag är uppsatt på och såg att jag inte ens VAR...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp