Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

C

Chania

Vi har nyss fått hem vår nye prins :love: och behöver köpa hem lite fler täcken i storlek 145cm. Har fått veta att han väldigt lätt får skav fram på bogen och det ska vara täcken med en blank och "hal" insida samt att de inte väger för mycket. Tänkte köpa ett stalltäcke som helst andas och ett regntäcke att lägga över. Vilka märken ska man då välja:crazy: Fick från tidigare ägare veta att Mark Todd täckena fungerade bra men hon fann inte det täcket som han tidigare haft när vi letade bland försäljare av dessa täcken. Kanske fler som har samma problem och funnit lösning förutom bogskydd som kan funka.
Tacksam för svar.
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

HW's täcken är oslagbara :love:

:bow: :bow: :bow:

när jag köpte min häst hde han odentliga bogskav, nu går han med ett HW amigo under sitt regntäcke, det har inga boveck o stter ganska tajt runt bogen men ändå inga skav :)
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Vi har nyss fått hem vår nye prins :love: och behöver köpa hem lite fler täcken i storlek 145cm. Har fått veta att han väldigt lätt får skav fram på bogen och det ska vara täcken med en blank och "hal" insida samt att de inte väger för mycket. Tänkte köpa ett stalltäcke som helst andas och ett regntäcke att lägga över. Vilka märken ska man då välja:crazy: Fick från tidigare ägare veta att Mark Todd täckena fungerade bra men hon fann inte det täcket som han tidigare haft när vi letade bland försäljare av dessa täcken. Kanske fler som har samma problem och funnit lösning förutom bogskydd som kan funka.
Tacksam för svar.

HW's täcken är helt outstanding tycker vi :love:

~Ingrid
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Instämmer med övriga. Min häst har haft skav av många olika täcken dock inte av HW Amigo, varken regn eller vintertäcke.
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Säger som de andra, HW är det enda täckena som funkar på min häst, och bäst hitills är faktiskt Amigo, älskar det täcket :love:
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Hej och tack för alla råd, det verkar ju vara ett HW Amiro täcke som vi ska, men nu verkar kruxet vara att det är slutsålt i den storlek som vi behöver hos tidigare nämnda webshop, finns det fler som säljer det:confused:
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

jag tror att det beror mycket på formen på täcket och hästen, de måste lixom passa ihop. men dom billiga varianterna brukar ju inte direkt passa så bra. HW verkar ju i alla fall veta hur en häst ser ut=) så testa med det du=)

Jag har problemet att alla täcken hänger och är jättestora i bogen, så gloder dom bak och skaver. dom lite dyrare täckene är dock inte så. men Sverigetäcket sitter bäst på min pålle:bow:
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Horsewaretäcken eller de från gekås har aldrig mina hästar fått skav från, däremot av thermomaster och horsepower från hööks.
Ofta blir nog problemet hur bogarna på täcket är sydda, en hel det är ju trånga
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

jag skulle nog vilja säga att det inte är märket det handlar om utan passformen på häst och täcke..
Egentligen bara att testa sej fram..
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

min arab får lätt skav av täcken :crazy:
nu i höstas köpte jag ett täcke från börjes som heter typhon (fleecefodrat) jättemjukt och bra och han ha inte ett enda skavmärke :banana:
håller tätt också :bump:

första täcket som han har haft utan problem;)
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Mitt bästa täcke är rambo wug då det sitter helt super! Min häst får skav väldigt lätt och jag har på ett bogskydd som sitter på hästen i stället för täcket. Tycker det fungerar väldigt bra eftersom vissa täcken typ regntäcken ofta lite mer hårda än de som är med foder.

Bogskydd kan jag verkligen rekomendera om du byter täcke ofta...


Mvh Jenny
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Tänkte skriva just Mark Todd och Horseware. Inga skav alltså :)
 
Sv: Bra täcke för hästar som lätt får bogskav?

Vi har nyss fått hem vår nye prins :love: och behöver köpa hem lite fler täcken i storlek 145cm. Har fått veta att han väldigt lätt får skav fram på bogen och det ska vara täcken med en blank och "hal" insida samt att de inte väger för mycket. Tänkte köpa ett stalltäcke som helst andas och ett regntäcke att lägga över. Vilka märken ska man då välja:crazy: Fick från tidigare ägare veta att Mark Todd täckena fungerade bra men hon fann inte det täcket som han tidigare haft när vi letade bland försäljare av dessa täcken. Kanske fler som har samma problem och funnit lösning förutom bogskydd som kan funka.
Tacksam för svar.

Måste som de flesta andra rekomendera Horseware, men var noga med att även på deras täcken kontrollera spännena så de inte sitter nedanför bogspetsen. För min ena får bogskav av hans horsewaretäcken. Dels det han har nu ett rambo orginal 200gram med vanlig knäppning i halsen. Men även av sitt tjocka 370grams rambo wug, halvhals med V front system, det som knäpps som ett V i halsen. Och de täckena är i rätt storlek så kolla det ordentligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 976
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 649
Senast: Emine
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 406
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp