Bra tömkörningsgjord??

Haha, nu pratar jag med mej själv :D
Börjes har ju en svensktillverkad i läder för 7-800, är det någon som har den???? :banana:
 
Det beror på vad du letar efter. Själv har jag en billig i textil.
Det jag tyckte är viktigt är att dom översta ringarna är bra!(Stående) Dom jag använder mäst och tömmarna löper lätt igenom dom. Jag ville även ha en ring på varje sida. Det var dom enda kraven jag hade. Då blev en syntet billigt och bra.
Vill du har en i läder med fast däckel har chetak en som är ok och ganska billig(man kan ta bort den :devil: svanskappan).
Börjes har jag aldrig använt men när jag klämde på den så var lädret allt från dåligt till halv ok. Så ska man ha en sån och inte har värdens tur skulle jag inte beställa.
 
Har en från Hööks. Läderdäckel och textilgjord. Finns ringar på sidorna med. Enkel, billig och riktigt bra. Har använt den riktigt mycket. Ända kruxet är att gjorden börjar bli lite snuskig nu. Funderar på om den går att köra i tvättmaskinen?
 
Jag har inte vågat testa att köra dom i maskinen, känns inte bra med ringarna och lädret.
JAg gjorde såa tt jag la "textil delen"(allt utom däckeln, stropparna fick bada) i en hink med ljumet vatten och såpa. Gnuggade lite på den lite då och då(fick ligga i några timmar" och skölde sedan av, fick upprea två gånger men det blev ganska bra resultat.
Nackdelen med hööks var att mina tömmar inte gick igenom ringarna på sidan, fick igenom vävribb men inte dom vanliga i läder.
En ganska bra gjord(till de priset BRA :)) men på den ena gjorden har stroppen gått av. Fast den gjorden är ett antal år och flitigt använd.
//A
 
Har liknande hööks textil gjord för 399:- (fast jag hade tur, börjes hade fått in den med nått litet fel så jag köpte den för 95:-, är nästan precis exakt som hööksmodellen...) Jag tycker den är bra, finns i både ponny och full. Har full och den är stor till både min travare och in tjocka d-ponny... Det är många ringar och så på den...
 
Det beror på vad du vill ha ut av tömkörningen. Själv har jag fått lära mig att man ska ha en rejäl stadig gjord (typ KG gjord) Svanskappa är bra att ha då den hjälper hästen.
Har varit på kurs för en mkt kompetent A tränare i körning.
Nu drömmer jag om en Kg gjord /dyyyyyyr) :love:
Det finns gjordar i alla prisklasser men det beror som sagt var på vad man ska göra. Jag skulle aldrig köpa en billig i tyg då jag inte har använding för den

Nanne / :banana:
Det finns alltid 100 olika sätt göra saker på.
 
Det finns ganska bra gjordar som inte kostar 5000kr.
Själv så tycker jag tygjorden är värdelös.
/M
 
Chetak-gjorden kan jag varmt rekommendera. Man får med extra öglor för individuell tömkörning. Den kostar runt 1000:- och då ingår svanskappa. Deras tömmar är också väldigt bra och kostar 500:-. Jag tittade på tyggjordar och billigare varianter, men den här gjorden rekommenderade han som satte igång min lilla polla, och då fick det bli så!!Lycka till
 
Jag har köpt Hööks Europagjord.
Kanske inte den billigaste men bra är den. :D :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en svart ullkapp, som är stilen, inte dubbelknäppt eller med massa knappar och grejer. Tänk Filippa K ”Alexa”...
Svar
9
· Visningar
611
Senast: Philosophia
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 138
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Var går man någonstans då? Jag tänker mig något opretentiöst typ Haket i Göteborg. Låg ljudnivå och något att äta/dricka som inte...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: bumpo
·
Fordon Krav: Inte ruinera mig vid lagning Automat Fyrhjulsdrift Hyfsad markfrigång Mellanstor eller stor Stabil att dra med Jag har kört...
Svar
8
· Visningar
715
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp