Bra torrfoder?

MissFideli

Trådstartare
Ger Acana i vanliga fall, men Malla har slutat äta det och får nu RC Ageing +12. Inget föder jag egentligen vill ge, men hon äter.
Har testat Orijen, vilket alla äter. Men äter för mycket, Chloe och Seven gick upp massor i vikt på bara nån månad. Funkade inte.
Applawsgillar dom inte.

Så nu vet jag inte.
Eukanuba Top Condition?
Carnilove?
BritCare?

Jag är inte ute efter vad andras katter äter och minsan mår bra av, utan de näringsmässigt bästa fodren.

Helst vill jag ju ge blötmat/färskmat, men det går inte så bra.
 
Jag har gett både Carnilove och BritCare pga innehållet. Call of the Wild har också ok innehåll.

Men mattehjärtat är ju som det är och kisse är inte överviktig... dvs det är Orijen som gäller ;) Det har dessutom små bitar vilket är en faktor för mig eftersom Missia har FORL och inte så mycket tänder.
 
Jag förstår att man väljer lite efter ev speciella behov. Jag har förvisso bara testat Orijen red, de andra är kanske inte lika... smakliga?
Köpte Acana Pacific nu, den gick hem. Glömde kolla hur bra den är dock :o
 
Jag förstår att man väljer lite efter ev speciella behov. Jag har förvisso bara testat Orijen red, de andra är kanske inte lika... smakliga?
Köpte Acana Pacific nu, den gick hem. Glömde kolla hur bra den är dock :o

Orijen fit&trim kan ju vara ett alternativ om man gillar Orijen men inte vill att de ska gå upp i vikt. Annars är väl Acana Pacific ett bra foder om man inte har något emot att ge fisk.

Jag har även använt mig av Carnilove och Canagan som jag tycker har en bra innehållsförteckning.
 
Testade Canagan för några år sen, varken torrfoder eller blötmat var gott.
Jag vill egentligen inte ge så mycket fisk, men samtidigt är Pacific med fisk bättre än ingenting. Har inget emot foder med mindre fisk i dock, så hittar jag ett som de gillar så byter jag gärna.
 
Jag förstår att man väljer lite efter ev speciella behov. Jag har förvisso bara testat Orijen red, de andra är kanske inte lika... smakliga?
Köpte Acana Pacific nu, den gick hem. Glömde kolla hur bra den är dock :o

Här är alla varianter av Orijen glufs :D men hon har som sagt ok hull, veterinären är nöjd.

Acana har jag också gett och det har funkat bra. Dock är de bitarna större. Jag försöker också välja bort de med fisk.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Nikan
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 759
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 739
Senast: calm
·
Katthälsa Jag är inne på att byta torrfoder till mina katter. De har fått Carnilove det senaste, som jag tyckte var bra eftersom de inte tycker...
2
Svar
35
· Visningar
5 111
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp