Bra tyglar

nightcrawler

Trådstartare
Jag är ute efter ett par bra och sköna tyglar. Dom två sista gångerna som jag har köpt så har tyglarna töjt sig. Dom sista töjde sig efter knappt 4 gånger. Dom var inte ojämna när jag köpte dom kan tilläggas. Det var jag noga att kolla.

Behöver förslag på nya. Dom ska vara i läder. Gärna gummi på baksidan men inget måste. Måste vara godkända för dressyr. Jag vill ha tätt sittande stoppar. Och inga luriga storlekar. 2 av 4 gånger har jag fått hem tyglar som är mycket kortare än dom ska vara. Kan tänka mej ett pris upp till 800 om det är riktigt bra tyglar, men helst mindre.
 
Jag har från Hööks, smala och smidiga med gummi på ena sidan och täta stoppar. Tror det är Fairfield. De är dock inte superlånga.
 
Inte Schockemöhle i alla fall, mina har töjt sig så de är ojämna, annars trevliga dock.

Jag hade ett par från John whitaker som hade täta stoppar men de var gummi runt om så jag använde de inte massor, de töjde sig inte på den lätta användningen dock.
 
Jag har från Hööks, smala och smidiga med gummi på ena sidan och täta stoppar. Tror det är Fairfield. De är dock inte superlånga.
Det är dom som har töjt sig :meh: sammanlagt så har jag haft 3 stycken av dom tyglarna. Första paret har jag fortfarande och dom är normala i storlek och har inte töjt sig. Andra paret var åxå normala i storlek men töjde sig. Sista paret vart mycket kortare än dom andra två, fastän det är samma storlek. Dom töjde sig efter typ 4 användningar. Väldigt sköna annars
 
Det är dom som har töjt sig :meh: sammanlagt så har jag haft 3 stycken av dom tyglarna. Första paret har jag fortfarande och dom är normala i storlek och har inte töjt sig. Andra paret var åxå normala i storlek men töjde sig. Sista paret vart mycket kortare än dom andra två, fastän det är samma storlek. Dom töjde sig efter typ 4 användningar. Väldigt sköna annars
Aha, konstigt! Jag har haft två par, har inte töjt sig något!
 
Har haft mycket oflyt med grejer från Hööks. Har alltid gillat dom förut men nu tycker jag nästan allt har varit av riktigt dålig kvalitet.
Det varierar ju mkt. Jag vill alltid klämma och känna på hööks saker innan köp, samma grej kan vara kass eller jättebra..
 
Alequi har jättesköna tyglar. Kan vara så att du tycker att avståndet mellan stopparna är för långt, de sitter på ”vanligt” avstånd men när de är inridna så är de mjuka som smör och töjer sig inte. Hur långa de är står på hemsidan.
 
Använder ni olja eller fett på tyglarna? Isåfall kan det vara en orsak till att dom töjer sig. Ifall det är läder av god kvalitet så låter det konstigt annars. Reklamera?
 
Det är dom som har töjt sig :meh: sammanlagt så har jag haft 3 stycken av dom tyglarna. Första paret har jag fortfarande och dom är normala i storlek och har inte töjt sig. Andra paret var åxå normala i storlek men töjde sig. Sista paret vart mycket kortare än dom andra två, fastän det är samma storlek. Dom töjde sig efter typ 4 användningar. Väldigt sköna annars

Jag bytte från hööks variant till treadstones huntertyglar. Mjukt fint läder, täta stoppar, gummiinsida. 😍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Ridning Har en ridtravare här hemma som har fungerat som ridhäst de senaste 6-7 åren. Köpte den förra sommaren och hästen är helt ljuvlig att...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Ace
·
Träning Hej! Jag har ett 4- årigt camargue sto som jag har ridit in själv, var inte speciellt erfaren när jag köpte och förstod nog inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: Lipperta
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
4
· Visningar
1 749
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp