Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

mittlillanick

Trådstartare
Snälla Buke, hjälp mig!

I natt fick jag ett meddelande från en nära vän till mig. Vi har dock bara träffats två gånger, men pratat över internet ett bra tag. Vi har kommit varandra väldigt nära på kort tid och han är en väldigt bra vän till mig (med förtydligande på vän!). Nu är det så här att i natt skrev han till mig och ja, ungefär så här skrev han:

Han: "Nu vill jag inte vara en sån, och jag tror nog att det är skitolämpligt att säga detta, men jag är grymt kåt på dig, haha! "

Jag: "Oj... Jag vet inte vad jag ska svara faktiskt..."

Han: "Det var väldigt dumt skrivet haha, men alltså fan :( "

Jag blev väldigt paff och känner mest att, jag vet inte. Till saken hör att jag har en pojkvän sen ca 7 år tillbaka. Vi är lyckliga tillsammans och det vet denna vän mycket väl om. Inget fel från någons håll här egentligen, ens känslor kan man ju inte rå för. Men eftersom vi håller till i en branch som gör att vi kommer ses en del fram över så känns det på något sett ännu jobbigare. Han är som sagt en bra vän till mig.

Jag berättade detta för min pojkvän och han tog det inte bra i början. Han sa typ "varför sa du inget direkt?" och det hade jag inget bra svar på. Då vart han lite sur och jag försökte säga att jag nog var orolig att han skulle ta det fel (ehh)... Sen säger han "Honom får du inte träffa något mer" och "han vet inte vad han ger sig in på, höhö". Sen sa han att han skämtade... Visst jag tror honom, men ja...

Nu skrattar han mest åt det och tycker det är "kul på ett hånfullt sett".

Har ni varit med om liknande? Hur reagerade ni? Hur tänker ni om detta?
 
Eh va? Skulle man inte kunna umgås med någon som vän bara för att denne vill ligga med en? Så länge personen accepterar ett nej och inte gör en grejj av det så spelar det väl ingen som helst roll?
Jag har massor polare som vill ligga med mig, är själv kär i en polare (han är lyckligt förlovad med en underbar tjej och vet därför inte om mina känslor) och jag ser inga som helst problem med det?

Varför ser din pojkvän det som ett problem? Litar han inte på dig? Ska inte du få välja dina vänner själv? Jag hade blivit tokig av ett sådant förbud kan jag lova.
 
Eh va? Skulle man inte kunna umgås med någon som vän bara för att denne vill ligga med en? Så länge personen accepterar ett nej och inte gör en grejj av det så spelar det väl ingen som helst roll?
Jag har massor polare som vill ligga med mig, är själv kär i en polare (han är lyckligt förlovad med en underbar tjej och vet därför inte om mina känslor) och jag ser inga som helst problem med det?

Varför ser din pojkvän det som ett problem? Litar han inte på dig? Ska inte du få välja dina vänner själv? Jag hade blivit tokig av ett sådant förbud kan jag lova.

Skillnaden är väl att du är tyst om dina känslor eftersom personen i fråga är i ett förhållande medan mittlillanicks vän skickar sms om att han är kåt trots att han vet att TS är i ett förhållande.
 
Skillnaden är väl att du är tyst om dina känslor eftersom personen i fråga är i ett förhållande medan mittlillanicks vän skickar sms om att han är kåt trots att han vet att TS är i ett förhållande.
Vederbörande är mkt väl medveten om mina känslor egentligen, även om jag aldrig har sagt något.
Och att man säger det en gång tycker inte jag är så illa faktiskt, man måste väl få tala om hur man känner, det kan ju faktiskt vara så att TS känner samma sak, det kan ju inte han veta innan han har kollat läget liksom. Det kan ju vara så att TS har ett öppet förhållande med sin karl, det kan han inte veta innan han kollar läget.

Så nej, ärligt talat jag tycker inte att det är så illa. Orden är lite dåligt valda, men jag känner inte personen och det kan ju vara hans allmänna språk.

Det är inte fel att tala om för någon att man har känslor för dem, tycker iaf inte jag. Det har ju inget med deras nuvarande förhållande att göra alls.
Jag har valt att inte säga något, idag. Vad jag gör nästa vecka eller på fyllan om vi festar ihop vågar jag inte lova.
 
Jag tycker att det är respektlöst och väldigt otaktiskt av din vän- vet man att någon är nöjd i sitt förhållande får man respektera det. Vad tycker han att du ska göra med informationen att han är kåt på dig? Bli tacksam? Smickrad?
 
Jag fattar inte riktigt vad du vill ha hjälp med? Att tolka situationen eller vad?

Jag ser det bara som att sånt händer. Din kompis var otaktisk nog att avslöja sina känslor och hoppades väl på att du skulle ha samma känslor för honom och kanske på sikt välja honom i stället. Din pojkvän informerades helt i onödan om detta, vad nu han har med saken att göra. Sen vet han inte hur han ska reagera och reagerar med nån sorts äganderätt till dig som låter ganska osympatisk.

Mitt förslag är att du släpper det hela och går vidare, antingen genom att göra helt klart för vännen att det aldrig kommer att bli nåt mellan er eller att du drar ner på kontakten med honom.
 
Jag känner genast en längtan efter att @Dentaku ska utveckla frågeställningen till en haiku.

Det var min tanke också. Samtidigt är den redan så poetisk i sin enstaviga enkelhet. Och den har närmast oändliga variationer!

Bra vän är kåt
Kåt vän är bra
Vän är bra kåt

osv.

The sky is the limit :love:

------

Det skulle ju vara en anspelning på säsong i haikuer, lärde vi oss igår. Då kommer jag genast att tänka på killen på knullkontakt.se för några år sedan: "NÅGON SOM VILL KNULLA DENNA KUK I MELLANDAGARNA?"
 
------

Det skulle ju vara en anspelning på säsong i haikuer, lärde vi oss igår. Då kommer jag genast att tänka på killen på knullkontakt.se för några år sedan: "NÅGON SOM VILL KNULLA DENNA KUK I MELLANDAGARNA?"

Jag kan för mitt liv inte begripa hur du kan komma ihåg såna saker!
 
Är det bara jag som reagerar på att TS skriver väldigt bra VÄN om en person hon träffat två gånger?

Kompis hade i min värld varit ett bättre språkbruk. Är man verkligen VÄN med nån man knappt träffat
 
Det var min tanke också. Samtidigt är den redan så poetisk i sin enstaviga enkelhet. Och den har närmast oändliga variationer!

Bra vän är kåt
Kåt vän är bra
Vän är bra kåt

osv.

The sky is the limit :love:

------

Det skulle ju vara en anspelning på säsong i haikuer, lärde vi oss igår. Då kommer jag genast att tänka på killen på knullkontakt.se för några år sedan: "NÅGON SOM VILL KNULLA DENNA KUK I MELLANDAGARNA?"

Man behöver ju inte begränsa sig till haiku, det har du helt rätt i! Få se nu...

Vän blir kåt
Okänd blir kåt
Kåt blir du likaledes
En sak är säker
Som aldrig betvivlas
På Buke blir kåtheten bedömd

(Hávamál :o)
 
Är det bara jag som reagerar på att TS skriver väldigt bra VÄN om en person hon träffat två gånger?

Kompis hade i min värld varit ett bättre språkbruk. Är man verkligen VÄN med nån man knappt träffat
Haha :p Nädu det har även jag reagerat på. Ts definition av vän är nog så långt ifrån min som möjligt. Man är inte väldigt bra vän med nån man träffat två gånger. Det krävs en hel del mer än det. Visst kan man vara bra kompisar, det säger jag inget om, för man kan klicka bra ibland med nya kompisar. Men vän är mer heligt för mig :)
 
Är det bara jag som reagerar på att TS skriver väldigt bra VÄN om en person hon träffat två gånger?

Kompis hade i min värld varit ett bättre språkbruk. Är man verkligen VÄN med nån man knappt träffat

I mitt huvud ringer en vag liten klocka om nån TS som träffat en kille på nätet som var hennes VÄN och som var den enda att hålla i handen vid ångestattacker. Typ. Men jag kan ha fel.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
15
· Visningar
880
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp