Bra varm overall till frusen hund?

Taxilock

Trådstartare
Vet inte om detta räknas som annons? :confused: Men jag vill gärna ha tips på en bra, varm samt vind- & vattentät overall till min hund. Bara tips på märken/modell vart jag hittar dom kan jag ta reda på själv :)

Vill helst inte köpa Hurttas men det är något liknande jag är ute efter. Men tycker att mudden på benen är alldeles för stor på Hurttas, är rädd att hunden ska dra upp tassen och fastna i overallen och kanske göra världens vurpa. Hönsmamma, kanske det..:angel:
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Den är sitter ju bra i övrigt men vill ha en som sitter bra på hela hunden. Klart man kan sy in och fixa lite själv mena av någon anledning känns det surt att behöva göra det på något som kostat över 500 kr :p
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Jag gissar att det är lite svårt att göra hundkläder som ska kunna passa alla hundar:)

Även om två hundar är av samma ras så kan dom ju se lite olika ut.
Jag hitta en overall på tradera, där jag fick kolla upp mått på hals, bröst och rygglängd.
Är muddarna ofta ett problem kanske man få kolla på kläder med kortare ben.
Lyckas man få en heltäckande overall passa perfekt över hela hunden ha man vunnit storvinsten enligt min erfarenhet;)
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Jag hade valt bort overall och satsat på en bra stickad tröja som är vindtät. Hurtta har sådana. Eller ett vanligt täcke som sitter bra.

Korta ben är att föredra i alla lägen enligt mig, även om jag aldrig haft problem med att hunden får upp tassen i overallbenet. Så korta ben har inte mina hundar.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Om jag inte minns fel har du Dvärgschnauzer? De enda täcken/overaller som jag hittat som sitter bra är just hurttas. De allra flesta är för långa alt för smala över bröstkorgen. Har inte upplevt ätt det varit några problem med benen på de som kommer från hurtta.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Min familj har dvärgschnauzrar (dom bor hemma hos mina föräldrar) men min egna hund är en DSG :) Kan dock tänka mig att det inte är några problem med benen hos Hurttas overaller till en dvärgschnauzer i alla fall våra tanter har något grövre ben än vad min lilla DSG har.

kl.
Anledningen till att jag vill ha en overall är för att hon frös i sitt vintertäcke från Hurtta igår när vi var ute i några timmar och tränade lydnad. När vi går promenader är det ju en annan femma då är hon ju i rörelse i stort sett hela tiden. En overall täcker ju mer av hunden så att säga.

På vår lokala zoo-butik hade dom tom tagit bort just den vind & vattentäta overallen från Hurtta ur sitt sortiment :eek: dom är väldigt välsorterade annars men dom ansåg att passformen på den var för dålig. Enligt dom satt den typ bara bra på lagottos :p När jag provade den på min hund själv förstod jag vad dom menade för muddarna på benen var på tok för stora, kommer ju även kunna komma in snö där om det är nysnö.. =/ På deras fleeceoveraller är ju "muddarna" elastiska och dom sitter ju jättebra på benen.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Vi har Hurttas fleeceoverall som är vind och vatten"tät". Långa ben tog vi(tyvärr) och när vovve hoppar i djupsnö(förra året förståss...) så lyckas han ofta dra upp benen kraftigt medan overallbenet är kvar i snön :p vilket innebär att han typ inte tar sig fram och jag får komma och rädda honom :crazy:
Sydde upp lite, men det hjälper inte mycket faktiskt.

Mudden är ganska stor ja, fast jag tycker inte att det kommit in så mycket snö.

Bästa kombon har varit en skön stickad tröja under Hurttas regnoverall där man kan dra åt muddarna ordentligt.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

I Gävle där jag bor har det nog kommit lite mer snö i än i Sthlm iaf som jag förstår det på mina vänner som bor i Sthlm ;) Men nej vi har inga enorma mängder än men det kan komma mtp det förra vintern kom 3 meter snö :eek: Vilket iofs var extremt mycket men vi brukar få en del snö här.

Men det är just det du beskriver som jag vill undvika, jag vill inte att hon ska bli hindrad att röra sig i overallen.

Jag vill ha något som är varmare än en stickad tröja mtp hon fryser i sitt vintertäcke från Hurtta. Ett alternativ är ju förstås Hurttas fleeceoverall under deras regnoverall men det blir onödigt dyrt kan jag känna.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Har du kollat på Hööks? De har ju overaller till hund. En i fleece och en som är bara regntät, och de kan man tydligen med lätthet ha på varandra så att det blir både varmt och vattentätt. Har för mig att de inte var dyra alls.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Tack för tipset men har kollat där och provade fleeceoverallen på hunden men den satt verkligen förskräckligt dåligt på henne :crazy:
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Hur stort är täcket då? Jag har en tröja jag kan ha på under hurttatäcket om det skulle behövas :) Kanske är en lösning? eller varför inte en flecceoverall under täcket bara? Behöver du ju bara köpa en overall
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Jag beställer (även måttbeställer) alla kläder till mina nakenhundar hos en kvinna som syr hundkläder. Blir både fleeceoveraller, tunnare overaller och overaller som är vindtäta, vattentäta och andningsbara. Skicka PM om du vill ha adressen dit eftersom man inte får länka här...
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Hurta Hurta ,blir galen på det ordet=D

KÄnns som det inte existerara något annat märke ibland.

Jag använder en tjock tröja under ,sen ett vanligt täcke över det, då får min hund ordentlig värme på magen med.

Finns ju även många overaller med ben, ganska vanligt att hunden trampar ur benen dock:)

Men kolla djurmaxi,fyrbent, osv, googla hundtäcken så kommer många sidor upp.

Hööks har faktiskt bra hundtäcken också.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

escaya: Jag har skickat ett PM till dig :)

lainen: Jag har såklart googlat hundoverall men problemet är att det enda jag hittat är Hurtta. Fanns en overall på en av affärerna du tipsade om men den hade en stor och klumpig luva =/

Angående Hööks så har jag precis som jag skrev tidigare redan provat deras overall och den satt under all kritik på min hund. Men tack ändå för tipset :)
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Jag undvek kommersialism och Hurtta . Jag har ju haft jättesvårt med kläder till min Italienare men där hängde en overall, typ regnoverall som var som gjuten till min hund, en Hurtta, då var det lätt att köpa en likadan vinteroverall, med dubbelfleece mot både vind och kyla. Nu är alla mina andra overaller och täcken till salu!
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

Skönt att Hurtta passar bättre på din hund än på min! :) Skulle gärna ha den om det inte vore för passformen på benen.
 
Sv: Bra varm overall till frusen hund?

kl.
Beställde till slut hem denna overall:
thumbsnosvart.jpg


Den har tighta resår muddar vilket jag tycker är mycket bättre än Hurttas stora muddar. Tyvärr var storleken jag beställde för liten så ska byta den mot en större men overallen i sig verkade väldigt lovande! Luvan går att ta av vilket jag tycker är väldigt bra för jag vill inte ha någon klumpig luva på overallen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har ni några tips på sele till mindre hund(chihuahua ca 4kg) ? Tycker det är så svårt att hitta någon som sitter bra. Har provat många...
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: LECH
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Tja! Kollar för att hitta ett bra värmetäcke, gärna som går ner på benen. Jag har en hund som förvisso inte fryser, men jag vill ha ett...
Svar
15
· Visningar
917
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp