Bukefalos 28 år!

Bra vattenfast mascara?

Solvira

Trådstartare
I våras insåg jag att vattenfast mascara är ett måste för mig, särskilt under pollensäsongen (mina allergibesvär håller i sig så länge det är grönt, i stort sett). Detta efter att ha fått måla om mascaran 3 gånger under en och samma dag fram till lunch. :crazy: Särskilt de gånger jag går på akupunktur och ligger på ansiktet neråt, då finns -ingen- mascara kvar sen... I år har det varit extra jobbigt, tidigare år har inte mascaran runnit bort såhär. Har provat mig igenom en hel massa olika nu, och är inne på min andra vattenfasta.

Problemet med de vattenfasta är att de inte ger särskilt mycket volym, de som jag provat. Längd bryr jag mig inte så mycket om (med icke-vattenfast så kan jag få en sån där fin rand nära ögonbrynen, eller så kittlar det mig enormt mycket på samma ställe), utan det är volym jag vill ha oftast.
Å andra sidan irriterar jag mig på att det tar så jävulskt lång tid att tvätta av de vattenfasta. :p

Så, vad har ni för tips på volymgivande som sitter som berget men som ändå inte tar så himla lång tid att tvätta bort (hittills i år har inget som inte varit vattenfast suttit kvar)?
 
Sv: Bra vattenfast mascara?

Jag använder cliniques vattenfasta. Superbra!
Ger både volym och längd.
Håller jättebra!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 959
Senast: Trott
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 677
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp