Bra Vinterridstövlar...

firren

Trådstartare
Är ute efter ett par fodrade/varma vinterridstövlar, ska inte vara alltför klumpiga att rida med och bör vara i något mer lämpligt material på insidan av stöveln, som ligger an mot sadeln.

Kan ni tipsa om några?
 
Fel forum kanske? :) Bör väl ligga under utrustning.

Men hur som helst, Mountain Horse har några olika vintermodeller. Jag är väldigt nyfiken på Stella Polaris, de ser varma och mysiga ut men ändå ridbara. Har dock inte provat några så kan inte säga så mycket om hur de är.
 
Muck Boots, Tyne-modellen har jag själv, varma men ändå smidiga att rida i. :) Finns ju någon arctic-modell också, som klarar ännu mer kyla, men jag upplever dem som lite klumpigare.
 
Jag gillar Ariats vinterridstövlar. Ser ut som vanliga så det går att ha dem på tävling och träning. De har mocka på insidan för att ge friktion.
 
Jag har M.H.:s Nordic light high rider. Jag tycket de är trevliga att rida i och relativt nätta, men det har hänt att det har gnisslat någon enstaka gång när de ligger ann mot nyputsade kåpor... Sen är skaften väldigt mjuka, men det är ju en smaksak om man gillar det eller inte.
 
treadstones vinterridstövel!! har både stövlen och skon och älskar dem :love:. skinnet formar sig super snabbt och man får dunder grepp om hästen och stilla skänkel trots att hästen har björnpäls.
lagom varm för att skritta ut med och lagom sval för att träna med.

enda negativa är att de töjer sig en del och sjunker ihop. mina var lite stora och hade en vad storlek för stor (de var billiga okej ;)). men de är ändå otroligt bekväma, nätta och smidiga att rida i. att dragkedjan är på utsidan är kanske inte det snyggaste men bekvämt när man tar på sig stövlarna :)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
806
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 337
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 437
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp