BRA vintertäcke? snäälla hjälp!

L

LillTihra

någon som har något av dessa täckena?
"RAMBO SUPREME"
eller
"RHINO WUG PLUS TURNOUT"??

och som kan ge lite åsikter om dessa täckena?? :) ;)
jag ska köpa nytt täcke som jag även ska ha på min hel klippta häst på natten.
kan man använda vintertäcke på hösten?
eller vad använder ni då för täcke??
 
Jag har inte just de täcken du beskriver men jag har andra täcken från Horseware och alla jag har provat är suveräna!
Hästen har aldrig varit blöt eller kall, och mitt äldsta täcke, ett Rhino Turnout är sex år gammalt, inte en skråma på och tjockt och härligt i fyllningen fortfarande.

Jag har ett Rambo Wug Plus Turnout och skillnaden mellan det och Rhino är att Rambo har ett kraftigare yttertyg.

Jag har ett stalltäcke som heter Rhino Plus som är samma utformning som Rambo/Rhino Wug Plus, men med skillnaden att det har stoppning i halsdelen och ingen svanslapp samt ett inte vattentätt yttertyg. Jag använder mitt som transporttäcke till och från träning m.m. men det är ett säkert ett bra täcke att ha till klippt häst om stallet är kallt.

På hösten brukar jag börja med att ha enbart Bucas regntäcke och när det blir lite kallare kan jag komplettera med ett tunt ylletäcke under och om det blir ännu kallare kan jag byta till ett tunt thermostalltäcke under. Därefter övergår jag till att använda vintertäckena.

Mvh San
 
Jag har ett Rhino wug plus heavy (370gr) i 125.
det är jättefint :love:, perfekt passform och så, men tyvärr för litet för min häst.
det är helt nytt så vill du ha ett är du välkommen att höra av dig :D
 
Funderade på att köpa ett supreme, men jag är rädd att Min häst skulle svettas lite i det... Annars gillar jag det skarp! :idea:
 
ska jag bara ha 200gr eller ska jag ha 370gr?
det blir ju inte så kallt här nere i skåne.

hm men kan man ha ett fleece täcke under regntäcket om hästan står inne på natten med det??
 
glömde.
vad tycker ni om detta?
THERMO MASTER® RAIN/FLEECE
Utetäcke i vattentätt andasmaterial, fodrat med fleece. Ett perfekt övergångstäcke. Passar för regniga höstar och milda vintrar. Dubbla bogspännen med snabbknäppning. Bogveck, kryssgjordar, bensnören och svansskydd. Tvätt 30°.
från h**ks.
kan man ha det på hösten?
usch vad jag e tråkigt o tjatig... :( :smirk: :angel:
 
*håller med*

Ska vi slå våra påsar ihop och råna närmaste bank? ;) :angel:
 
fast Rhino är inte lika dyra som Rambo! Rhino wug kostar ca 1600-1700 kr, och håller och passar antagligen mkt mkt bättre än TM-tcäckena. Tycker att TM-täckena är så tunga och otympliga!
 
Jo... det är väl så sant det du säger... :smirk:
För min del är det inte akut utan jag tänker nog vänta till nästa säsong eller hålla utkik efter rea på likvärdiga täcken längre fram. Men har man inte pengarna nu och verkligen behöver ett nytt täcke så finns det tyvärr inte så många valmöjligheter. Då spelar det ingen roll hur hemskt gärna man vill ha ett Rambo eller Rhino. :(
 
jo, jag vet hur det är :crazy: Men jag tror iaf att det finns bättre täcken är TM-täckena, för de har gått upp så mkt i pris.
 
ja så sant så...

usch vad täcken e dyra.
bara för att dom VET att man behöver bra täcke ti sina hästar o så e väl priserna höga för det....
skulle jag tro...
 
ett mkt prisvärt och bra täcke är (var) RS Regn från Börjes, men det täcket finns inte längre att köpa :crazy:
 
Det har jag! :)
Dom var stora i storlekarna men sitter rätt bra ändå på pållan. Är inte riktigt nöjd med "vattentätheten", tror att jag hade otur. Jag beställde det samtidigt som stallägaren och hon var jättenöjd med sitt. Jag har tvättat det i Bucas tvättmedel i år och ska testa och se om det blir lite bättre. :d
 
tror att RS-täcket som är vinterfodrat är lite sämre, har jag för mig. Men regntäcket har jag bara haft bra erfarenheter av :-)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Lärde mig för ett tag sedan att Rambo Supreme har fästen för halstäcke på utsidan av täcket. Hur ser fästena för liner ut? Jag såg en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp