Bra yogamatta?

pepp

Trådstartare
Har ju blivit frälst av yoga och vill nu ha en egen matta då de på gymmet inte direkt luktar hallon.

Har klämt på de jättebilliga på Rusta. Kände bara neej.

Vad har du för matta? :)
 
Jag har en från Jade, tror den heter Harmony Professional. Den är i naturgummi, lägger sig platt även när den varit hårt ihoprullad och har bra grepp.
 
Försök undvik latex/naturgummi om du ska yoga med andra. Har fått lämna yogaklasser för att den bredvid har en matta i naturgummi :(
 
Manduka Black Mat. :bow:
(finns dock i fler färger än svart :D)
6 mm tjock och väldigt massiv, jag är väldigt glad att jag köpte en tjockare matta på en gång.
På tunnare mattor känns det som knän och höft "går igenom" mattan och jag blir öm, ibland i flera dagar. Finns inte en tillstymmelse till det här. :)
 
Finns många olika på yogagrossisten.
De flesta billiga mattor på Rusta och liknande innehåller plast och är halkiga.
Inte ens "märkesmattor" från Reebok kan man lita på. ;)
Be att få öppna och känna på mattorna om du köper i butik.

@Niyama : Hemskt ledsen, hade inte en aning om att folk kunde vara allergiska mot naturgummi!!! :cry:

(Har däremot en kompis som är besatt av lukten åt andra hållet och vill vara fodervärd åt min nya matta! :D Nej, hon är inte gravid...)
 
Jag har också en i naturgummi, från Drop of Minfulness. För min del, som blir svettig om händer och fötter, är naturgummi enda alternativet för att inte glida.

Kan du inte ha naturgummi har Casall vettiga mattor till bra pris.
 
Jag håller med @cute_beast och @zassoo om Manduka. Min yogamatta är också av det märket och den är suuuperbra :bow:
Haft den i många år nu och den blir bara bättre :D Vilken tjocklek man vill ha beror ju på ju helt på en preferenser men de är väldigt bra kvalité tycker jag och bra grepp. Men jag blir visserligen inte överdrivet svettig om händer och fötter.
 
Fick bli en Manduka prolite!
Hade nån ny som fanns på gymmet igår, blev svettig om fötterna och gled så det passet blev inte bra :(

Mandukan borde komma nästa vecka, jag hoppas jag blir nöjd!
Tack för alla tips :)
 
Buhuu. Den var lite halkig :(
Varför ska jag svettas så om fötterna :banghead: väldigt skön annars!
 
Buhuu. Den var lite halkig :(
Varför ska jag svettas så om fötterna :banghead: väldigt skön annars!

Ge den ett tag. Jag tycker att nästan alla mattor är lite halkiga i början, men greppet blir bättre efter ett tag. Behöver förstås inte vara så med Mandukan, men det är inte omöjligt. :)
 
Ge den ett tag. Jag tycker att nästan alla mattor är lite halkiga i början, men greppet blir bättre efter ett tag. Behöver förstås inte vara så med Mandukan, men det är inte omöjligt. :)

Ja jag googlade lite nu :) att dom blir bättre med tiden!
Såg också nåt om att skynda på processen genom att ha på havssalt, nån som testat det?
 
Jag brukar också halka runt när jag blir fuktig om fötterna och jag har löst det med yogastrumpor! De är toppen, tunna, "avklippta" tår och små gummipluttar under, jättebra grepp utan att man blir låst liksom.
Dessutom håller de fötterna varma vilket hjälper mig eftersom jag har det konstiga problemet att få fuktiga fötter samtidigt som jag fryser och fötterna är iskalla:cautious:
 
Jag brukar också halka runt när jag blir fuktig om fötterna och jag har löst det med yogastrumpor! De är toppen, tunna, "avklippta" tår och små gummipluttar under, jättebra grepp utan att man blir låst liksom.
Dessutom håller de fötterna varma vilket hjälper mig eftersom jag har det konstiga problemet att få fuktiga fötter samtidigt som jag fryser och fötterna är iskalla:cautious:

Tack för tipset! Ska testa utan några fler gånger :)
Har exakt samma problem :D fötterna är konstant iskalla men lite fuktiga... går med tjocksockor året om...
 
Jag har en Grounded Factory. Den är lite luddig så den passar inte toppenbra för värmeyoga som jag helst tränar, men den är snygg.. :angel:
 
Fick bli en Manduka prolite!
Hade nån ny som fanns på gymmet igår, blev svettig om fötterna och gled så det passet blev inte bra :(

Mandukan borde komma nästa vecka, jag hoppas jag blir nöjd!
Tack för alla tips :)
Kikade lite, verkar finnas i olika tjocklekar. Jag har bara provat en, min tunna halkiga och plastiga från Rusta och vet inte riktigt vad man ska gå på. Tips?
(Har just börjat yoga med Adrienne) :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 005
Senast: Snurrfian
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 148
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 792
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp