Brännaren som slutade läsa cd-skivor.

lillebill

Trådstartare
Min bärbara dator (Acer Travelmate 2310) har en dvd/cd brännare som heter Slimtype DVDRW-833S.Den har nu fått för sig att alla cd skivor är tomma.
Det spelar ingen roll om det är en köpt musikskiva. Ska jag bränna en musikskiva så ber brännarprogrammet (Nero 7) mig att stoppa i en skiva,oavsett om den skivan som sitter i är tom.Har även provat skivor av olika märken.

Jag har gått igenom alla drivrutiner och inställningar men hittar inte felet.
Den har ju fungerat alldeles utmärkt tills för någon månad sen.Någon som har råkat ut för samma sak eller någon som vet vad man göra?
 
Sv: Brännaren som slutade läsa cd-skivor.

Oavsett om du gått igenom inställningar och drivrutiner låter det lite som det just skulle kunna vara det felet... inte helt säker men brännaren hittar ju trots allt en skiva, trots att den nu då tror att den är tom. Pröva att uppdatera drivrutiner och även att avbocka nero från att läsas in i OS:et. Då kanske du får ett annat resultat..

Men det skulle oxå kunna vara ett hårdvarufel fast det är svårt att säga utan att ha prövat alla tänkbara lösningar


lillebill skrev:
Min bärbara dator (Acer Travelmate 2310) har en dvd/cd brännare som heter Slimtype DVDRW-833S.Den har nu fått för sig att alla cd skivor är tomma.
Det spelar ingen roll om det är en köpt musikskiva. Ska jag bränna en musikskiva så ber brännarprogrammet (Nero 7) mig att stoppa i en skiva,oavsett om den skivan som sitter i är tom.Har även provat skivor av olika märken.

Jag har gått igenom alla drivrutiner och inställningar men hittar inte felet.
Den har ju fungerat alldeles utmärkt tills för någon månad sen.Någon som har råkat ut för samma sak eller någon som vet vad man göra?
 
Sv: Brännaren som slutade läsa cd-skivor.

Jag har den nyaste uppdateringen av drivrutinen.När jag ska bränna i Nero så ber programmet mig att sätta in en skiva av typen Cd även om det sitter en tom cd i.

Om jag klickar på cd/dvd enheten i "min dator" så säger den att det finns inget media.
När jag lägger in en cd skiva så rasslar det till och sedan så står den bara "surrar".
Dvd skivor har jag inga som helst problem med.
 
Sv: Brännaren som slutade läsa cd-skivor.

Har du prövat att uppdatera windows från microsofts hemsida? Installerat ett nytt brännarprogram?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: mag
·
E
IT & mobiler Har en bärbar dator, eller släpbar snarare då den är rätt stor. Nu är det nåt tjall med dvd romen (heter det så?). När jag stoppar in...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp