Brännmärkning

SMH

Trådstartare
Nån som vet vad denna märkning kan betyda?
received_330160651309302.jpeg

Hon är köpt av nån hästhandlare & sen vandrat genom några hem & i ett av dem gjordes ett pass med okänd härkomst & uppskattad ålder men brännmärkningen upptäcktes aldrig då utan har upptäckts senare då vi klippt henne. Vi har alltid trott att hon är äldre än vad uppskattningen i passet säger.
Hon är en fuxfärgad b- ponny.
 
Märkningen sitter på vänster bak "lår" & hennes päls är något vågig när hon är fullpälsad.
 
Nån som vet vad denna märkning kan betyda?Visa bifogad fil 52976
Hon är köpt av nån hästhandlare & sen vandrat genom några hem & i ett av dem gjordes ett pass med okänd härkomst & uppskattad ålder men brännmärkningen upptäcktes aldrig då utan har upptäckts senare då vi klippt henne. Vi har alltid trott att hon är äldre än vad uppskattningen i passet säger.
Hon är en fuxfärgad b- ponny.

Varifrån tror ni den kommer? Spontant tänker jag kaspisk ponny men vet inte om de märks sådär.

Om den får vågig päls hade jag snarare testat för PPID än gissat på att det är något från rasen. Kan också vara därför hon ser ”gammal” ut.
 
Varifrån tror ni den kommer? Spontant tänker jag kaspisk ponny men vet inte om de märks sådär.

Om den får vågig päls hade jag snarare testat för PPID än gissat på att det är något från rasen. Kan också vara därför hon ser ”gammal” ut.

Tycker inte alls det ser ut som en kaspisk ponny. Snarare någon korsningsponny som ser ganska så gammal ut.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
1 175
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp