Bränt handen, ridlektion i kväll.

Hoarfrost

Trådstartare
Klantiga jag har lyckats hälla kokande vatten över hela vänsterhanden.
Det sticker och svider och gör rejält ont att ta på, huden är lite röd. Nästan hela handryggen är drabbad, som tur är klarade sig alla fingrar utom tummen och undersidan av handen. Till saken hör att jag har ridlektion i kväll som jag inte vill missa.
Hur lindra det som gör ont på bäst och snabbast sätt? :nailbiting: Testade att ha ridhansken på bara för att men det gjorde ju förbaskat ont. Rida med en ridhandske?
 
Rid med en handske men är det blåsor/öppet så se till att inte bli lortig.

Linda handen under stalltiden?
Såna plasthandskar man har i kök/vården funkar att rida med! Och trycker inte lika som vanliga ridhandskar. Inte halkiga heller.

Håll området kylt så känns det bättre.
Jag har haft på mej krossad is i påse med något emellan is och hud och sen lindat den kring handen, lindrar fint.

Jag harbränt mej rejält några gånger på händerna och har man på brännskade-gel direkt blir omfattningen mindre.
Lindra med kyla som sagt.
 
Rid med en handske men är det blåsor/öppet så se till att inte bli lortig.

Linda handen under stalltiden?
Såna plasthandskar man har i kök/vården funkar att rida med! Och trycker inte lika som vanliga ridhandskar. Inte halkiga heller.

Håll området kylt så känns det bättre.
Jag har haft på mej krossad is i påse med något emellan is och hud och sen lindat den kring handen, lindrar fint.

Jag harbränt mej rejält några gånger på händerna och har man på brännskade-gel direkt blir omfattningen mindre.
Lindra med kyla som sagt.

Det verkar inte bli så mycket blåsor så det är ju skönt :) Bara en liten vid tummen.
Ska se till att ha plasthandske ändå ifallatt så det inte kommer smuts på. Hade inte en tanke på att man kan rida i sådana ochså! Det ska jag nog göra :up: Har snott en kökshandduk, blött och stoppat in i frysen så jag kan kyla under dagen, funderar på att göra samma medan jag rider. Typ fryst handduk, linda - bör kanske hålla i en timme.
Lite rädd att det ska bli klumpigt dock men jag får väl testlinda lite och se vad som funkar bäst.
 
Det verkar inte bli så mycket blåsor så det är ju skönt :) Bara en liten vid tummen.
Ska se till att ha plasthandske ändå ifallatt så det inte kommer smuts på. Hade inte en tanke på att man kan rida i sådana ochså! Det ska jag nog göra :up: Har snott en kökshandduk, blött och stoppat in i frysen så jag kan kyla under dagen, funderar på att göra samma medan jag rider. Typ fryst handduk, linda - bör kanske hålla i en timme.
Lite rädd att det ska bli klumpigt dock men jag får väl testlinda lite och se vad som funkar bäst.
annars kanske en bit linda som du väter lätt och stoppar i frysen och lindar med just innan du åker till stallet?
Blir kanske inte så klumpigt?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp