Bråk bråk bråk

_bed_of_roses_

Trådstartare
I denna hundvärld finns många tankar å åsikter. Det finns kunniga å mindre kunniga personer som skaffar hundar. Finns inte någon människa som är prefekt på alla sätt. Om man tycker någon inte tar hand om sin hund som alla gör. hur lågt för man gå igentligen. Man börjar ju inte ett stort bråk för det å kollar en hora å knarkare och hoppar på allrt som har å göra med en.
Tycker att då har man gått för långt eller?
 
Sv: Bråk bråk bråk

Förstår inte riktigt vad du vill med din tråd?:confused:
men nej, man kallar inte någon h*ra mm...
Men jag tycker också att man ska tänka igenom sina inlägg/trådar innan man postar dem (om nu något sådant kan vara orsaken till att denna tråd skapades...), särskilt när man vet/borde veta att man tar
upp ämnen som folk reagerar starkt på.
Givetvis ska man få ta upp det som bekymrar en, men
då ska man tänka på hur man formulerar sig, och hur det kan tolkas.

*bara i all välmening*
 
Sv: Bråk bråk bråk

Lite svårt att formulera men skall försöka igen..

Om man inte tycker någon tar han om sin hund bra. vad går gränsen för hur mycket man får lägga sig i? går man för långt om man börjar kalla personer öken namn å klaggar på minsta lilla som har med personen att göra?


Inget som har me mig å göra bara en fundering.
 
Sv: Bråk bråk bråk

Ja du.. det är frågan. Har själv varit med om det. En person som går runt och påstår att jag och sambon skulle misshandla våra hundar, inte låta dom gå ut, att våra hundar är bortklemade ök i ena stunden och misshandlade stackare i nästa.
Men det är sånt man får lära sig i att skita i så länge man vet att det inte ligger någon sanning bakom det.
 
Sv: Bråk bråk bråk

Ja det är drygt när det börjar gå osanna rykten!

Men jag tror att just här inne i detta diskussionsforum får man räkna med att någon tycker man är "knäpp" för alla har sin åsikt. Jag kan tycka att vissa har helt fel syn på en sak, medan den andra tycker att jag är helt blåst som tycker som jag tycker. Man får helt enkelt räkna med att det är så!
Men från de till att kalla varandra öknamn...nä....då har man gått över gränsen tycker jag. Men att det kan bli heta diskussioner som ibland innehåller lite hårda ord får man helt enkelt räkna med!
 
Sv: Bråk bråk bråk

Klart att det blir heta diskussioner emellanåt. Det här är ju ett diskussionsforum och här samlas människor med väldigt olika syn på djurhållning. Det är ju liksom hela finessen med Buke tycker jag.

Men även när det hettar till och man tycker att alla andra är knäppa så får man tänka på vad man skriver. Jag tycker aldrig att det är ok att kalla folk för öknamn eller komma med andra angrepp. Och det gäller även IRL naturligtvis.
 
Sv: Bråk bråk bråk

det beror ju helt och hållet på hur bråket ha börjat och hur provecerade personerna bli.... vissa människor ha lätt att bli arga och ledsna...
men man ska ju inte kasta falska saker på varandra i så fall det hjälper ju inte precis...

och man e ju aldrig en och börja bråka.....
 
Sv: Bråk bråk bråk

Hermelin skrev:
Men även när det hettar till och man tycker att alla andra är knäppa så får man tänka på vad man skriver. Jag tycker aldrig att det är ok att kalla folk för öknamn eller komma med andra angrepp. Och det gäller även IRL naturligtvis.

Håller helt med dig, men vi har alla olika nivå vad vi anser som angrepp.....tyvärr..... Där tror jag problemet ligger, men visst spårar det ur ibland det kan jag hålla med om!
 
Sv: Bråk bråk bråk

Jag antar att detta har med valpen att göra som i alla andra trådar?

Tjafset mellan er efter alla turer kring den valpen, tycker jag att ni ska lösa IRL. Det blir knappast bättre av att ni hackar och pikar varandra på ett internetforum :cool:
 
Sv: Bråk bråk bråk

*kl*

Själv försöker jag hålla linjen att inte svara på inlägg/i trådar som bara irriterar mig. Jag tycker inte heller man skall gå ner på personnivå, om man ogillar något. Sen finns ju den ypperliga "ignorera-funktionen"
som man kan använda om man lessnar rejält.
Sen kan man ju rapportera inlägg som man tar illa vid sig av till vår moderator för en koll...

Netikett, var ordet!!!!
 
Sv: Bråk bråk bråk

angel the ting skrev:
det beror ju helt och hållet på hur bråket ha börjat och hur provecerade personerna bli.... vissa människor ha lätt att bli arga och ledsna...
Njae, jag tycker inte att det beror på hur provocerad man blir. Du kan till exempel provocera mig tills du blir blå i ansiktet men jag kommer inte att sänka mig till att börja hitta på öknamn åt dig för det. Jag bestämmer själv vilken ton jag ska använda här (och i verkliga livet).
 

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: _Elly_
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 790
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 923
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp