bråk i duschen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare soso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 766
S

soso

Min häst älskar att duscha,
men på hans villkor.
han blir otålig o står o krafsar i luften och på marken om jag inte bara spolar honom på bogen (han försöker skvätta upp vatten under magen, tror jag.. :confused: )
Han har verkligen inget emot att bli duschad, snarare tvärtom, han har bråttom o rusar på till spolplattan...
Som sagt, han älskar att bli badad, men på hans villkor,
han blir irriterad om jag inte gör "rätt".
Någon som har en ide´om hur jag ska göra, för jag är rätt på att bli blöt av allt hans snúrrande?

Sv: bråk i duschen

Prova att stoppa bomull i hans öron, då brukar de flesta hästar "coola" ner sig.

Mvh Linda

Säkert?
Han har som sagt inga problem med att duscha,
men jag är trött på att det ska vara på hans villkor,
dvs, han vill att jag bara ska duscha honom på bogen o benen,
slutar jag, så blir han irriterad o bråkig.

Du bad om en ide' och många, både rid & travfolk stoppar bomull i hästarnas öron för att de ska hållas lugna i olika situationer.

/Linda

Det verkar ju som att din häst är hur cool som helst, men att han tar över då du inte gör som han vill. Alltså sätter han ju dig i underläge. Visa vem det är som bestämer! Tolerera inte att han börjar fjanta sig. Säg åt honom på ett lugnt och sansat sätt. Spola över hela honom. Tillslut kommer han att inse att det inte spelar ngn roll vad han gör utan att du kommer att duscha honom ändå;)
Sedan när du är klar kan du belöna honom med att bli duschad på bogen om han tycker att det är roligt.
så skulle jag ha gjort.
lycka till!

Kom på en till grej, om du inte vill ta konflikten(vilket är dumt men ändå) Låt en kompis spola på bogen medan du spolar på resten av kroppen:idea: :banana:

Glad för tipset,
Är såklart bara tacksam för alla ideer :)
:bow:

Ja, han är otroligt kool o tuff,
fruktansvärt modig!
Men han ibland ska han bossa så väldigt, för att han blir otålig när man inte gör rätt...
Vilket resulterar i att han går runt runt, sparkar med hovarna så de slår i asfalten, och blöter ner hela mig!
Jag vill att han ska fatta att det är jag som bestämmer...
Så att börja med "resten" av kroppen, och avsluta med bogen som belöning är ju en bra ide!

Det låter som en rolig pålle!:)
Om han stampar så att det skvätter så får du väl skvätta tillbaka då. :) Skit i om du blir blöt och bara härda ut....Visa att du är mer envis än honom!!
Eftersom han verkar göra så här på ren illvilja eller kanske hans sätt att leka så måste du ta i med hårdhandskarna! så länge han inte är rädd eller visar starkt obehag så skulle jag vara ganska tuff mot honom.
Missförstå mig inte nu....Det jag menar är att han verkar ju inte vara rädd för vatten, utan verkar mest finna detta som ett bra sätt att visa vem som bestämmer på:angel:
Är hästen däremot rädd skulle jag däremot ta det mkt lugnt och försiktigt.

ha det bra!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 907
Relationer Jag skulle behöva bena lite i min relation till min mamma. Jag är uppväxt med en pappa som var alkoholist och drack i perioder. Mamma... 2
Svar
27
· Visningar
3 283
Senast: krambanan
·
Kropp & Själ Jag får rätt ofta höra att eftersom vi har badkar så är vi inte miljövänliga. Men det måste väl ändå bero på HUR man använder sin... 2
Svar
24
· Visningar
8 338
Senast: smedsussie
·
Tjatter Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
20 110
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka