Bukefalos 25 år!

Brandvägg som varnar för intrång.

Rimfaxe

Trådstartare
Vi har en brandvägg + virusskydd på vår dator. Det händer titt som tätt att det dyker upp varningar för att en viss IP-adress försöker tränga sig in. Kan jag inte på något vis hindra den för alltid att försöka göra något mot min dator? Typ spärra den eller något. Jag har för mig att det ska finns någon sådan slags funktion. Vi har Norton brandvägg och Antivirusskydd.

Om det alltid är samma IP-adress är det ju ganska intressant att ta reda på vad det är snarare än att bara stänga av varningen.

Rimfaxe

Trådstartare
Hmm, hur gör jag det då. :confused: Jag är inte så jäkla haj på det där, mer än att jag vet att jag är någorlunda skyddad.

Du kan ju alltid spärra den IP-adressen.
Risken finns ju att dom har DHCP-server som gör att dom har olika IP-adress.
Huvudsaken är ju att dom bli utkastade.
Det är dom man inte får varning om som man ska akta sig för.

Liknande trådar

• Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
15 021
Övr.Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
3 639
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 181
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
25 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar
  • Kattlucksproblem

Hästrelaterat

• Träckprov nu?