Brandvakt/temperaturvakt i stall?

Roheryn

Trådstartare
I sadelkammaren i mitt stall har jag hela gårdens vattenförsörjning med vattenfilter, stor hydrofor etc. Därför finns ju också uppvärmning där, i form av ett elektriskt oljefyllt element. Jag är lite orolig för det elementet - både för att det faktiskt fungerar som det skall - och för att det fungerar "för bra" och att saker i dess närhet kan börja brinna (elementet har en termostat, men man vet ju aldrig...). Skulle därför vilja ha någon typ av temperaturvakt/brandvakt i sadelkammaren - helst någon typ av anordning som kan larma via t.ex. SMS till mitt telefonnummer både om temperaturen sjunker för mycket och om den stiger för mycket. Är det någon av er som har sådant, och vad i så fall? Någon som kan rekommendera något?
 
I ett kalvstall ska det finnas ett larm om larmar vid över- och undertemperatur. Så den typen av larm skulle kunna vara något kanske? I övrigt skulle du ju kunna byta ut elementet mot ett kamflänselement t ex. Som är driftsäkra och bra 🙂
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 670
Senast: lundborg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 867
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp